hirdetés

Porsche-verő SUV a Teslától

Simán leveri a Porsche 911-est a Tesla SUV-ja, pedig másfélszer olyan nehéz és hét személyt szállíthat. Ja, és persze elektromos is.

Jövőre kerül a szalonokba a Tesla első SUV-ja, a Model X. Természetesen ennek is tisztán elektromos hajtása lesz, egy-egy villanymotor kapcsolódik az első és a hátsó tengelyhez. A gyártó a napokban új részleteket árult el a különleges autóról. Például azt, hogy a sorozatgyártásban is megmaradnak a koncepció-változaton megcsodált szárnyas ajtók, amelyek megtörve nyílnak felfelé. A céget vezető Elon Musk szerint ez a megoldás nem azt a célt szolgálja, hogy még feltűnőbbé tegye az amúgy is formás kocsit, hanem alapvetően praktikus okokból tartották meg őket, hiszen így a legszűkebb garázsban vagy keskeny parkolóhelyen is könnyedén lehet ki- és beszállni a kocsiba.

Bár kétség kívül az extravagáns ajtók a Model X legfeltűnőbb érdekességei, azért számos további különlegessége is lesz az új SUV-nak. Ilyen például az, hogy a gyártója szerint alig 2,8 másodperc alatt gyorsul majd 100 km/h tempóra, vagyis gond nélkül maga mögé utasítja a sportkocsik (tehát nem is a SUV-ok!) egyik etalonjának számító Porsche 911-est. Bár azt hihetnénk, hogy a majdnem 2,5 tonnás önsúlyú autó ilyen dinamikával való mozgatásához rengeteg energiára lehet szükség, így valószínűleg csekély a Model X hatótávolsága, a gyártó közölte, hogy még a kisebbik, 60 kWh-os akkumulátorcsomaggal is 300 kilométeres távolságot lesz képes megtenni egyetlen feltöltéssel az autó. Ráadásul annak, akinek ez nem tűnne elegendőnek, kínálnak egy 85 kWh-os akkumulátor-pakkal felszerelt változatot is, amely 400 kilométer feletti hatótávolság elérésére is képessé teszi a Tesla SUV-ját. További különlegességnek ígérkezik az is, hogy a padló fölé beépített akkumulátor-csomagnak köszönhetően a gyártó szerint ennek a járműnek lesz a legalacsonyabban a tömegközéppontja a saját kategóriájában, ami páratlan úttartást és irányíthatóságot eredményez. Sőt, a megoldás további előnye, hogy (hagyományos robbanómotor hiányában) nem csak hátul, hanem elöl is van csomagtartó az autóban, így nem csak hét személyt, hanem azok minden poggyászát is kényelmesen befogadja az autó.

Az elektromos autó teljes egészében a Tesla tervei alapján, saját gyártású alkatrészekből készül majd a márka most épülő giga-gyárában.