A Chevrolet Corvette második generációját, amelyet 1963-ban mutattak be, széles körben a modell legszebb változataként tartják számon. Azonban a C2 nem csupán a megjelenése miatt kiemelkedő: bár rövidebb ideig gyártották, mint a C1-et és a C3-at, mégis figyelemre méltó számú ritka és vágyott széria készült belőle. Most az egyik ilyen példány rekordáron, 1,7 millió dollárért kelt el egy amerikai aukción.
Az elsőéves, 1963-as modell különösen keresett, mivel ez az egyetlen Corvette, amely osztott hátsó szélvédővel készült. Ezen kívül ez volt az első modell, amely nagyblokkos V8-as motort kapott. A Chevrolet 1965-ben vezette be a 396 köbhüvelykes (6,5 literes) L78 motort, majd 1966-ban és 1967-ben különféle 427 köbhüvelykes (7,0 literes) változatokat.
Ezek az erőforrások összesen 9 687 Corvette-be kerültek be, ami a teljes gyártási darabszám körülbelül 42%-át jelenti. Bár ezek nem számítanak különösen ritkának, a Chevrolet két további, rendkívül exkluzív 427-es modellt is gyártott: az L88-at és az L89-et.
Az L89 lényegében az L71 Tri-Power változata versenyspecifikációjú alumínium hengerfejekkel. Bár hivatalosan 435 lóerősnek mondták, valós teljesítménye meghaladta a 450 lóerőt. Az L88 ennél is erősebb volt. Könnyített hengerfejeket, nagyobb szelepeket, erősített vezérműtengelyt, 12,5:1-es sűrítési arányt, alumínium hűtőt és kisebb átmérőjű lendkereket kapott. Szinte versenyautós szintű motorként működött, 103-as oktánszámú üzemanyagot igényelt, és 500 lóerő fölötti teljesítményre volt képes.
Az L88 és az L89 a legritkább közúti változatok az 1967-es Corvette-ek között. Mindössze 20 darab L88-at és 16 darab L89-et gyártottak. Bár nem annyira exkluzívak, mint az öt darabos Grand Sport széria, 2025-re mindkettő millió dolláros klasszikussá vált.
Most fel is bukkant egy Marina kék színű L89-es kupé, amelyet a Naber Brothers restaurált az 1980-as évek végén. Az autó az évek során számos elismerést kapott, például Bloomington Gold minősítést és NCRS Duntov Mark of Excellence díjat, 99,08-as pontszámmal. Ezenkívül elnyerte a Tripla Gyémánt díjat a Muscle Car and Corvette National (MCACN) rendezvényen.
1994-től 2023-ig egy texasi raktárban tárolták, és még mindig az eredeti hajtásláncával rendelkezik. Tovább fokozza a ritkaságát, hogy a 16 legyártott L89-es közül ez az egyik a mindössze két ilyen konfigurációjú példány közül. Korábban olyan neves Corvette-gyűjtők tulajdonában állt, mint Chris Marcom, Bob Rowe és Larry Martin.
Na de, miért is esik szó most erről a példányról? Azért, mert nemrég a Kissimmee aukción 1,7 millió dollárért kelt el, ezzel ez lett az első 1967-es L89, amely hét számjegyű összegért cserélt gazdát, és jelenleg a legdrágább ilyen motorral szerelt modell.