A New York-i autószalonon már megmutatták a nagyközönségnek, de akkor még nem sok információt közöltek a Toyota GT86 ráncfelvarrott változatáról, amely hamarosan már a szalonokba kerül. Íme, mit lehet immár tudni róla!
Ezúttal nem kell a krimi végére lapozni, ha azonnal tudni szeretnék, ki a gyilkos: máris eláruljuk, mi változott a GT86-oson. Új lengéscsillapítók, áttervezett kokpit-dizájn, kisebb kormánykerék, új kipufogórendszer, jobb aerodinamikai teljesítmény és nagyobb stabilitás – röviden ezekkel a kulcsszavakkal lehet jellemezni a Toyota népszerű sportkocsijának ráncfelvarrott változatát. A GT86-os második sorozata markánsabb vonalakat kapott és férfiasabb jelenség lett, mint elődje.
Sikermodellen ne változtass túl sokat! – ez az autóipari alapigazság érződik a GT86-os átalakításán is. A Toyota inkább csak csiszolta a sportkupét, mint sem radikálisan átalakította volna. A jobb légellenállási értékek elérésére való törekvéssel magyarázzák azokat a külső változtatásokat, amelynek köszönhetően élesebb vonalak és férfiasabb megjelenés jellemzik az újraformált karosszériát, ám ezek tényleg inkább csak kozmetikai jellegű beavatkozásoknak tekinthetők. Lényegesebb az újrahangolt felfüggesztés, amely feszesebb hangolású rugókból és még precízebb lengéscsillapítókból állt, de a bekötési pontok gumibakjait is erősebbekre cserélték. Ennek köszönhetően tovább javult az autó stabilitása. A nagyobb vezetési élményt szolgálja a kisebb, mindössze 362 milliméteres átmérőjű kormánykerék is (amely egyébként a legkisebb volán, amelyet a Toyota valaha alkalmazott egy utcai modellben). A műszerfal is változott, de szerencsére megmaradt a puritán sportkocsi-jellege, csak immár kijelzi például az oldalgyorsulási adatokat is, így egyfajta telemetria-funkcióval is gazdagodott a kocsi. Az új kipufogórendszer pedig nem csak még szebb hangot varázsol az autónak, hanem egyben nyomatékosabbá is teszi a motort.