A Volkswagen a Golf nyolcadik generációja után lerántotta a leplet a sportváltozatokról is. A bőség zavarával kell megküzdenie annak, aki választani akar.
A Volkswagen tavaly év végén leplezte le a Golf nyolcadik generációját, melyhez most menetrendszerűen megérkeztek a sportos kivitelek is. Bizony, kivitelek, ugyanis a németek mindenkinek kínálnak alternatívát, legyen az benzin, dízel vagy hibrid rajongó.
Természetesen a benzines frontot most is a GTI képviseli a maga kétliteres turbós motorjával, mely 245 lóerős teljesítményt képes leadni. Ehhez alapáron önzáró differenciálmű és megerősített fékrendszer jár, az automata váltó viszont maradt feláras. Akinek ez nem elég, az még idén év végén lecsaphat a GTI TCR verzióra, mely ugyan szintén fronthajtásos lesz, de már 290 lóerőt tud majd leadni. Jövőre pedig érkezik a csúcsnak számító Golf R, melyről csak annyit árultak el, hogy jóval 300 lóerő feletti teljesítményt tud majd leadni.
A dízelek szerelmesei a GTD változatban találhatják meg a számításukat, melynek kétliteres gázolajos motorja 200 lóerőt tud leadni 400 Nm nyomaték mellett. Ehhez nem jár manuális váltó, alapáron az automata DSG-t adják hozzá.
A sort a hibrid GTE zárja, mely egy 1,4 literes benzines egységet és a hozzá társított elektromos motort jelenti. Ez a változat 245 lóerőt képes kipréselni magából, de csak akkor, ha van töltöttség a 13 kWh-s akkumulátorban. Az elektromos hatótáv a gyáriak szerint 60 kilométer és akár 130 kilométeres tempót is el lehet érni vele úgy, hogy a benzines motor ne keljen életre, igaz ekkor jelentősen lecsökken a hatótáv is.