A gyártók már évek óta dolgoznak az elektromos autók gyors töltésének a megoldásán. Most a BMW és a Porsche más cégekkel összefogva mutatott be kimondottan gyors rendszert.
Az elektromos autók rohamos elterjedésének legnagyobb visszatartó ereje most még a kimondottan hosszú töltési időben keresendő. Sokan nem tudnak azonosulni az egész estés „tankolássokkal”, mikor a hagyományos járgány percek alatt megtankolható.
Ezen a hibán szépít a most Németországban bemutatott szupertöltő, melyet a Német Közlekedési Minisztérium megbízásából fejlesztett ki a Porsche és a BMW egy sor más elektronikai céggel karöltve.
Az új töltő egészen elképesztő 450kW-os teljesítménnyel működik, ráadásul a 400 és a 800 voltos akkumulátorokat is támogatja. A Porsche a próba mérésen az egyik prototípusát 400kW teljesítmény fölött töltötte, aminek köszönhetően 3 perc alatt sikerült 100 kilométeres hatótávot visszanyerni az autó számára. A BMW egy 57 kWh-s rendszerrel szerelt i3-az hozott a bemutatóra, majd azt 10 százalékos töltöttségi állapotról 80 százalékra húzta fel kevesebb mint 15 perc alatt.
A szuper töltő Type 2 csatlakozót használ, ráadásul az elektromos autó tulajdonosoknak nem kell attól félni, hogy a durva teljesítmény kárt tesz a jármű rendszerében, ugyanis az új elektromos kút képes felismerni, hogy egy bizonyos típus milyen töltőkapacitást támogat, és ennek megfelelően szabályozza a feltöltés folyamatát.