A Great Wall Motors egyik almárkája leplezte le azt a nagyméretű terepjárót, mely a kínai piacon a Toyota Land Cruiser riválisaként lesz jelen. A Tank 700 nyit ugyan a villanyosítás felé is, de az alapokat egy 3 literes V6-os erőforrás adja.
Az autózás világának egy igencsak furcsa korszakát éljük. Az a helyzet, hogy az eddig megszokott felállás nagyon gyorsan változik meg a lehető legtöbb ponton. Benzinkutak helyett egyre többen a konnektort vadásszák, az autóiparban pedig szépen lassan rendeződnek át az erőviszonyok. Persze, a nagy márkák továbbra is uralják a piacot, csak éppen szépen lassan zárkóznak fel azok a gyártók, melyeket eddig nem is ismert az átlag autós, vagy ha ismerte is, akkor is csak kacagott rajta.
Bizony, itt nem másra, mint a kínai autóiparra kell gondolni, mely úgy tör fel, hogy most már nem tehet mást a saját magát fojtogató európai ipar, mint hogy beletörődik a jelenlétükbe. Szinte nem telik el úgy nap, hogy nem jelentenek be egy újabb modellt Kínában. És most már nem a kis városi miniket dobálják szanaszét az ottaniak, hanem bizony egyre komolyabb kategóriákba nyúlnak bele magabiztosan.
Ezt az irányvonalat képviseli a Great Wall Motors almárkájaként működő Tank is, mely az elnevezéséhez méltóan a masszív terepes vonalat képviseli. A legújabb dobásuk pedig nem más, mint egy 5 méter hosszú robosztus járgány, melyet a Toyota Land Cruiser riválisaként dobnak piacra nemsokára.
Dizájn tekintetében európai szemmel nincs értelme túlzott elemzésekbe belemenni. Legyen annyi elég, hogy Kínában máshogy tekintenek a vásárlók az autókra, így ami nekünk elnagyolt és bárgyú, az ott lehet, hogy olyan vonzó, hogy a látvány már eleve mágnesként vonzza be az embereket a szalonokba.
Ami nekünk érdekes lehet, hogy a Tank 700 még nem teljesen elektromos, hanem hajtás tekintetében egy 3 literes V6-os erőforrásra támaszkodik. Ez alap helyzetben 350 lóerő feletti teljesítményt jelent, de lesz belőle hibrid változat is közel 520 lóerős formában.
Az autó egyelőre csak Kínában lesz elérhető tavasztól, de mint mostanság egyre több kínai márka esetében, most is ott leng a lehetősége később az európai jelenlétnek is, így mindenképpen érdemes foglalkozni már most a távol-keleti premierekkel is.