Egy ideig kérdéses volt, hogy vajon a Stellantis miért távolította el a kínálatából a legendás Hemi V8 blokkot, most viszont egy meg nem nevezett forrás rámutatott a tényekre. Az előző héten lemondott Stellantis-vezér, Carlos Tavares ellenezte az egység életben tartását.
Nagy por kavart fel előző héten Carlos Tavares Stellantis-vezér lemondása, viszont az tény, hogy sokkal többen voltak, akik üdvözölték a fejleményeket, mint akik bánkódtak miatta. A befektetők számára ő az a vezető, aki a vállalat jövedelmezőségét jelentősen csökkentette, a kereskedők számára pedig az a személy, aki túltelített készleteket és versenyképtelen árakat hagyott maga után. Most egy újabb igen erős vád fogalmazódott meg Tavares ellen, melyet egy meg nem nevezett Stellantis igazgató árult el a CNBC magazinnak.
A forrás szerint ugyanis a legendás Hemi V8-as motorról egyedül miatta kellett lemondaniuk, mikor még külső és belső szakemberek szerint is volt benne bőven potenciál. „Mindenki meg akarta tartani a Hemit. De ő kiadta, hogy zöldebbnek kell lennünk”- hangzott el a beszélgetésben.
Bár a Hemi V8 még mindig elérhető crate engine formájában, a Stellantis személyautó kínálatából viszont eltávolították, hogy helyet adjanak a Hurricane soros hathengeres motornak. A vadonatúj Dodge Charger is kizárólag Hurricane és elektromos hajtásláncokat képes fogadni.
A CNBC forrása Tavares-t egy másik fontos döntéssel is vádolja: a költségcsökkentés rövid távú fókuszálásával, ami a vállalat termékpalettájának, terveinek, beszállítóinak, szakszervezeteinek és kereskedőinek nem megfelelő kezeléséhez vezetett. A bennfentes azt mondta, hogy Tavares úgy viselkedett, mintha mindent csak ő tudna, és nem hallgatott mások tanácsára. Egy másik forrás szerint pedig Tavares az amerikai vezetőket hibáztatta a Stellantis problémáiért, miközben nem vállalta fel saját hibáit és felelősségét.
Tavares tavaly közel 40 millió dollárt keresett fizetésben, részvényekben és egyéb lehetőségekben, de az még nem ismert, hogy a Stellantis mennyit fizetett neki, hogy távozzon az elnöki székből. Jelenleg egy tízfős bizottság vezeti a vállalatot, melynek élén John Elkann áll, miközben a cég azt mérlegeli, ki legyen a következő vezérigazgató.