Szép. Könnyen vezethető. Nagyon erős és takarékos. Röviden így jellemezhető a 180 lóerős dízelmotorral szerelt Honda Accord Type-S. Mi kell még?
Sokan szeretjük az erős ételeket, de akadnak szép számmal, akik ennek ellenére is ódzkodnak tőlük. Isteni ugyan a finom chilipaprika íze, de pár órával később megfájdul tőle az ember gyomra. A legtöbben így vagyunk az izmos autókkal is. Szeretjük, ha gyorsak, szeretjük, ha feszesen állnak a kanyarban. De nem szeretjük tankolni őket. A húszezer forintos tele tankos számla a gyomorfájás. Elveszi az ember kedvét a száguldozástól.
Így aztán érthető, ha az autós zsurnaliszta kétkedve nézi a Honda Accord Type-S-t is. A „Type-S” felirat ugyanis chilipaprikát sejtet. Sportos fílinget sok pénzért, és gyomorszájba vágó üzemanyagköltséget…
Zupp, be a kényelmes, viszonylag alacsonyra engedhető székbe, egy pillantás a tetszetős, de egyszerű műszerfalra és középkonzolra. Minden érthető, semmi meglepetés. Minden ott van, ahol lennie kell. Kulcs elő, és indítás. És lám: ezúttal nem lesz gyomorfájás. A motor ugyanis dízel. Ketyeg, még ha nem is feltűnően. Ez aztán nem fog 15 litert fogyasztani! De vajon hogyan megy?
Nagyon. Az első nagyobb gázadásra kilő, mint a veszedelem. Hány lovas is ez? 180. Na igen, végül is Type-S-nek keresztelték… Különben ugyanaz a 2,2 literes dízel morog benne, mint a 150 lóerős alapmodellben. A különbség annyi, hogy ez tényleg nagyon gyorsan mozgatja a több mint másfél tonnás kasztnit.
Egy hétig nyúztuk a kocsit, főleg a Hungaroring körüli dugókban, hosszasan sorban állva, hogy bejussunk az F1-es futamra. Mindeközben a komputer alig 7,9 literes fogyasztást mutatott. Ami a döbbenetes menetteljesítmények ismeretében meglepően kevésnek tűnik. De a tankolásnál aztán kiderült: szó sincs tévedésről. Ez az autó ennyit fogyaszt és kész.
Próbáltunk sok hasonlóan erős dízelt, de egyik sem volt ennyire élvezetesen vezethető. A motor már egészen alacsony fordulatszámról hamar életre kel, s 2000 fölött érzi magát igazán elemében. De nem csak nyers erő tekintetében állja meg a helyét a kocsi a sportos lépcsőshátúk között: futóműve is a legjobbak közé sorolható. Viszonylag kényelmes csillapítású, ugyanakkor kellően feszes a tempós kanyarokban. A kormány nem annyira közvetlen, mint várnánk, de elég precíz.
A helykínálatra sem panaszkodhatunk: elől bőséges, de hátul csak átlagos. A csomagtartó kellően tágas és a négyajtós elrendezéshez képest viszonylag könnyen pakolható a nagy nyíláson keresztül.
Összességben remek kocsinak bizonyult az Accord legerősebb dízelje, mindenféle jelentősebb hiba nélkül. Talán csak az elgondolkodtató, hogy vajon mennyire lehet népszerű nálunk egy borsos árú, fürge dízel, amely hiába takarékos, nem annyira, mint a legkevesebbet fogyasztó konkurensek. Persze, tökéletes választás mindazoknak, akik szeretik az erős ételeket – és erős autókat.
Műszaki adatok: Honda Accord 2.2 Type-S
Motor: | soros négyhengeres common-rail dízel |
Hengerűrtartalom: | 2199 cm3 |
Teljesítmény: | 180 LE 4000/min |
Nyomaték: | 380 Nm 2000/min |
Hajtás: | elsőkerékhajtás |
Sebességváltó: | hatfokozatú kézi |
Hosszúság: | 4725 mm |
Szélesség: | 1840 mm |
Magasság: | 1440 mm |
Tengelytáv: | 2705 mm |
Nyomtáv elöl/hátul: | 1595/1600 mm |
Saját/össztömeg: | 1558/2030 kg |
Csomagtartó: | 467 l |
Üzemanyagtartály: | 65 l |
Gumiabroncs: | 235/45 R18 |
Végsebesség: | 220 km/h |
Gyorsulás 0-ról 100-ra: | 8,8 s |
Gyári fogyasztás (város): | 7,5 l/100 km |
(országút): | 4,9 l/100 km |
(átlag): | 5,8 l/100 km |
CO2-kibocsátás: | 154 g/km |
Tesztfogyasztás (átlag): | 7,9 l/100 km |
Tetszett: Takarékos és erős motor, kitűnő kezelhetőség
Nem tetszett: Kis tempónál túl feszes futómű, nehezen elérhető csomagtér