Az AMG egy kicsit tovább finomította az SL Roadstert, amivel egyben létre is hozták a típus történetének eddigi legerősebb kivitelét. A 63 S E Performance már a 800 lóerő feletti ligában játszik.
Az új SL széria már alapvetően nem a sima Mercedes, hanem az AMG kínálatba került be, hiszen egy kimondottan erős és dinamikus roadster. A 63 4MATIC+ kivitel például már eleve brutális adatokkal került bemutatásra, az 585 lóerő és a 800 Nm nyomaték közel sem a kezdő sofőröknek kedvez még az aktív és passzív biztonsági rendszerekkel sem. Felmerül a kérdés, hogy vajon lehet ezt még tovább fokozni? Persze, hogy lehet, amit most meg is léptek a németek.
Bemutatkozott ugyanis a Mercedes-AMG SL 63 S E Performance változat, mely nem egy, hanem mindjárt inkább kettő szintet lépett teljesítmény terén. A konnektoros hibrid SL ugyanis nem kevesebb mint 816 lóerőt és 1420 Nm nyomatékot képes mozgósítani, amennyiben fel van töltve a 6,1 kWh teljesítményű akkumulátor és érdemben ki tudja egészíteni a V8-as benzines erőforrást a 204 lóerős villanymotor.
Ezzel a csúcs SL alig 2,9 másodperc alatt képes megfutni a 100-as sprintet, a végsebességét pedig 317 kilométeres óránkénti tempóban határozta meg a gyártó. Persze, ilyen dinamizmus mellett nem lehet spórolni a biztonságon sem, így alapárassá váltak a megnövelt méretű karbon-kerámia féktárcsák, illetve mindenképpen jár a karosszéria dőlését szabályozó automatizmus is az autóhoz.
Külső tekintetében apró eltérések vannak az alap SL 63 4MATIC+ megjelenéséhez képest. A modell megjelölése például vörös kiemelést kapott, a 20-as felnik pedig kimondottan ehhez az új kivitelhez lettek megtervezve.