hirdetés

Turbó nélkül, agresszívabb dizájnnal megy tovább a Kia Picanto

A Kia kis városi autója kapott most egy alapos felfrissítést, melynek keretén belül sportosabbra faragták a megjelenését. Ezzel az iránnyal ellentétes azonban a motorpaletta alakulása, ahol most már nem találhatunk turbós motorokat.

A Kia városi kisautójának jelenlegi generációja immár hat éve van jelen a piacon, azaz nemsokára a modellciklus végéhez ér. Addig is viszont egy picit felfrissítette az autót a gyártó, ráadásul a motorpalettában is történt egy érdekes változás.

A gyártó első körben a GT Line felszereltség megjelenését mutatta meg, mely jóval agresszívabb lökhárítókkal és küszöbtoldatokkal lesz kapható. A fényszórók (opcionálisan LED-esek) rajzolata is megváltozott, illetve hátul a mai trendeknek megfelelően egy LED csík köti össze a két lámpatestet. Látványos a GT Line új 16 colos felnije is, ám az alap modellek esetében 14-es kerekeket találhatunk majd az autó alatt.

A belső térben apróbb változtatásokkal találkozhatunk, de legfőképpen a jobb anyagminőségre hívja fel a figyelmet a gyártó. A 8 colos kijelzővel rendelkező Kia Connenct infotainment most már felhőalapú frissítéseket is tud kezelni, így bármikor tovább fejleszthető az Android Auto és Apple Carplay kompatibilis, illetve akár hangvezérléssel is utasítható rendszer tudása.

A legfurcsább változtatás egyértelműen a motorpaletta terén figyelhető meg. A kínálatból ugyanis kikerült az eddigi legerősebb erőforrás, a 100 lovas 1 literes turbós benzines T-GDi, így marad a szívó benzines háromhengeres 1.0 és négyhengeres 1.2 MPi, melyek 67 és 84 lóerő leadására képesek.

A lépés azért furcsa, mert a Picanto műszaki testvérmodelljének tekinthető Hyundai i10 esetében a gyártó a nemrég bejelentett frissítés után is megtartotta a turbós erőforrást, mint erősebb alternatívát.