hirdetés

Új motorral és hajtáslánc kombinációval újult meg az Opel Insignia

Az Opel zászlóshajója egy modellciklus közepi ráncfelvarrás keretén belül gazdagodott egy új turbós benzines egységgel, illetve dízel fronton is alakítottak a hajtásláncon.

Az Opel Insignia második generációja 2017-ben, pontosan a PSA felvásárlás idején jelent meg. Azóta eltelt három év, így mindenképpen aktuálissá vált egy kis ráncfelvarrás, amit a gömbvillámosok most meg is léptek.

A külső visszafogott átalakuláson ment keresztül, de azért a részletekre figyelve könnyen tettenérhető a frissítés. Ott van például a fényszórók új alsó rajzolata vagy a lökhárító alsó részén található légbeömlők teljesen megújult dizájnja. A hűtőmaszk is új megjelenést kapott, legfőképpen az tűnik szembe, hogy eltűnt az Opel emblémának „szárnyat” adó díszléc megoldás, helyette pedig egy visszafogottabb csík fut be kétoldalról a gömbbe zárt villámig.

Ami fontos változás viszont, hogy megjelent egy új egység a motorkínálatban. Az új 2 literes turbós erőforrás 170 lóerő leadására képes 350 Nm nyomaték mellett, az erőátvitelről pedig egy kilencfokozatú automata váltó gondoskodik. Ezzel a konfigurációval 8,7 másodperc alatt teljesíti az Insignia a 100-as sprintet, a gyári adatok szerint pedig akár 6 liternyi benzinnel is megelégszik a motor, ha nem éppen a pörgős élményautózást részesítjük előnyben.

Változás még, hogy most már a 2 literes dízel egység is rendelhető nyolcsebességes automata váltóval és összkerék meghajtással. A 174 lóerős gázolajossal így már 8,9 másodperc alatt elérhető a 100 kilométeres óránkénti tempó ráadásul 5 liternyi gázolaj elég 100 kilométerre ha takarékosan vezetünk.

A ráncfelvarrás már hivatalos, azaz a már szeptember közepén beindult a gyártásuk, így aki most rendel, az biztos, hogy a frisset kapja!