Nem tudni, milyen új szert találtak a koreai gyártónál, de az biztos, hogy a kreativitás olyan magasságaiba emelkedtek, amelyre ritkán van példa manapság.
Először is megújították a logójukat és jelmondatukat, mindezt olyan pazar médiakommunikáció keretén belül, hogy az még a sokat próbált újságírói maszlag-generátort is csapágyasra hajtotta.
Hivatalos magyarázat 1.:
Az új logót a szimmetria, a ritmus és az emelkedés dinamikája jellemzi, a Kia határozottságának, és a vásárlók iránti elkötelezettségének formai jegyeként.
Ami igazán ráfért már az avíttas, oválba foglalt, tagolt betűk helyett. Hogy a mozgás, ami inspirál-jelszót ki találta ki, az nem tiszta, de elképzelhető, hogy a board-meetingen olyan jól szórakoztak a kétértelmű mondaton, hogy legyintettek: maradjon.
Hivatalos magyarázat 2.:
A Kia új Guinness csúcsra készül: “a legtöbb egyszerre, egy helyen tűzijátékot kilövő, vezető nélküli” drón világrekordját tervezi megdönteni, az új logó bemutatóját kísérő show keretében.
Önök szerint ilyen ötletek mikor jutnak az ember eszébe?
Szóval a KIA-nál valami történt, ami komoly változásokat idézett elő, ennek első fecskéje pedig nem más, mint a közkedvelt SUV, a Sportage, melynek ötödik generációját nemrégiben mutatták be. Fura módon az nem derült még ki, hogy a 28 éves történelme alatt egységes – globális – modellként elterjedt típus miért kap mostantól külön Európai és a másik-arculatot, de jó eséllyel köze lehet ennek ahhoz, hogy az itteni vásárlók közízlése nem egészen egyezik meg Távol-Keleti piacéval. Ami talán nem is baj, hiszen ha a végeredmény ilyen lesz, mint amit a képeken látunk, akkor igencsak erős játékos érkezik majd a konszerntárs Tucson és a RAV4 mellé.
A külső merész, zseniálisan ívelt ledes fényszórók elöl, vörös keretbe foglalt KIA-logó hátul, egyedül talán a két öv-váll vonal egysége kusza még így képekről, de várjuk ki a végső válotzatot. A formaterv kapcsán természetesen ismét feltűnik egy remek PR-kifejezés, hiszen „A Sportage megjelenésének hátterében a Kia ‘Egyesült ellentétek’ formafilozófiája áll.”
Egyesült ellentétek, másnak Jin és Jang, de a koreai-kínai ellentét már csak ilyen, ősidőkre nyúlik vissza, így maradunk egyesült ellentétek addig is, amit meg nem érkezik hozzánk a tesztautó.
Hopp, még valami: az a beltér, ezzel az integrált, hatalmas kijelzővel és az oldalára felfutó légrostéllyal azért elég jól néz ki.