A Porsche bejelentette, hogy befejeződött az első hibrid 911-es fejlesztése, melynek tudását egy éles Nordschleife körrel is lemérték. Majdnem 9 másodperccel gyorsabb így a sportkocsi, mint a Carrera S kivitel.
Bár pár éve arról volt szó, hogy a Porsche 911 sosem lép a villanyosítás útjára, már egy ideje tudni lehet, hogy mégis hibrid hajtással is felkerül nemsokára a palettára a német sportkocsi. Most be is jelentette a gyártó, hogy végeztek a fejlesztéssel, így semmi akadálya nem lesz a hivatalos május végi debütálásnak.
A technikai részletekbe egyelőre nem mentek bele a gyáriak, legyen annyi elég, hogy a villanyosítás nem nyomta rá drasztikusan a bélyegét az autó súlyára, azaz a 911 meg tudta tartani eredeti karakterisztikáját. Ebből már kikövetkeztethető, hogy nem egy teljes konnektoros hibrid rendszerről lehet szó ebben az esetben, hanem egy 48 V-os elektromos rásegítésről. Az pedig, hogy Performance Hybrid néven hivatkoznak rá a gyáriak nem jelenthet mást, hogy ebben az esetben nem a fogyasztás csökkentése volt a lényeg, hanem a dinamizmus növelése.
Sikerült? A fejlesztés végén a gyáriak gyorsan futottak az autóval egy mért kört a Nordschleifén, ami alátámasztotta, hogy sportosságban előrelépés történt. A hibrid 911-es ugyanis 8,7 másodpercet vert a jelenlegi, 450 lóerős Carrera S idejére, ami azért látványos különbség még a Zöld Pokolban is.
A hibrid 911 tehát már létezik, itt van közöttünk, csak a hivatalos leleplezésre várunk a hónap legvégén, ami után már nem maradnak titkok!