Éppen csak annyit finomítottak a Lexus kis SUV-ján, amennyitől kifinomultabb lett az NX. A legfeltűnőbb a fantasztikus formatervű felni-garnitúra és a nagyobb infotainment-kijelző.
A jó is lehet még jobb – e mottó szellemében nyúltak hozzá a Lexus kis SUV-jához a tervezők az idei modellfrissítéskor. A sanghaji autószalonon bemutatott ráncfelvarráson átesett modellsorozat kicsit más hűtőmaszkot és lámpákat illetve néhány részmegoldásában eltérő hátsó traktust kapott. Ennél többre nem is igen volt szükség. Hiszen még mindig nagyon attraktív az autó külső dizájnja – ezért vélhetően inkább csak a beszállítóknak kedveztek a részletek csiszolgatásával, és a marketingeseknek adtak némi támpontot, mire hivatkozva próbálják meg újdonságként értékesíteni a BMW X3-as Lexus-féle konkurensét. Ennél fontosabb viszont, hogy az autós szaksajtó képviselőitől enyhén savazott felfüggesztést is újrahangolták, így a gyártó szerint egyszerre lett sportosabb és komfortosabb, ugyanakkor közvetlenebbé vált a kormányzás is. Ehhez párosul az LC500-asból származó adaptív változtatható futómű-hangolási rendszer is – vagyis ezen a téren valóban igyekeztek mindent elkövetni a tervezők annak érdekében, hogy örökre elhallgattassák a kritikusokat. Alighanem az újrahangolt futóműre kívánták felhívni a figyelmet egy új alufelni-garnitúrával is, amely olyan dögösre és elegánsra sikerült, hogy mindenkinek azonnal megakar a szeme a kerekeken.
Nekiestek a zajszigetelésnek is (miután néhány szaklap mérései szerint az NX hangosabb volt pár riválisánál), és újraburkolták a hátsó kerékdobokat, a tűzfalat és vastagabb tömítéseket alkalmaztak az ajtókereteknél is. Ennek a munkának ugyan nem látható, de alighanem hallható az eredménye.
A beltér nem sokat változott, de azt feltűnően: a korábbi 7 hüvelykes infotainment-kijelzőt egy 10,3-asra cserélték ki – hátha valakinek hiányzik az otthoni tévéje. Nagyobb kapacitású lett az USB-töltő és vezeték nélküli telótöltő is került a kocsiba. A csomagteret pedig mozgásérzékelővel is aktiválhatja a tulajdonos, így majd sok táncoló-rugdalozó NX-est láthatunk majd a hipermarketek parkolóiban. Oh… Illetve valószínűleg mégsem, hiszen az NX eddig sem volt olcsó autó, de az új változat 5-7 százaléknyit drágult az elődjéhez képest.