Az FCA csoport már egy éve fizet a Teslának, hogy az cserébe megossza vele a CO2 kvótáját, most pedig a Honda is erre az útra lép.
Tovább dübörög a CO2 kvóta biznisz, amit az EU folyamatos emissziós szigorítása hívott életre. Épp hogy leülepedett a hír, hogy a Ford kvótát vásárol a Volvótól, máris itt a következő nagy biznisz, azaz a Honda is tartós kapcsolatba lép ezen a fronton a Teslával.
Ezt maga a Honda vezetősége jelentette be, akik csak annyit tettek hozzá, hogy az EU-s szabályozások idén év végén bevezetésre kerülő további szigorítása rákényszerít erre a lépésre autógyártókat. Vagy fizetnek más gyártónak, hogy közösködjenek a paletta átlagon, vagy zsíros bírságokat fizetnek, ahogy az a Jaguar-Land Rover esetében a jelek szerint be is fog következni.
A Honda azonban nem a Tesla egyetlen „ügyfele” ebben a bizniszben, a Fiat csoport ugyanis már tavaly áprilisa óta részese az egyezménynek, mely szerint potom pár millió dollárért cserébe azok megosztják a kvótájukat velük. Ráadásul az FCA úgy néz ki, hogy hosszú távra tervez a Tesla vásárlójaként, a konszern vezérigazgatója ugyanis alig pár hete jelentette be, hogy még jövőre is szeretnék az amerikai elektromos márka áldásos CO2 átlag leszorító hatását élvezni, azaz egy jó ideig még biztos nem lépnek ki a mindkét félnek előnyös megállapodásból.