Lényegében a semmiből tűnt elő, pedig a gyártó egyik legfontosabb sportmodellje lehet a Gazoo Racing által továbbgondolt Corolla.
Manapság a legtöbb gyártó leginkább az elektromos paletta fejlesztésére helyezi a hangsúlyt. Persze, aztán vannak azok a márkák, akik mindezek mellett gondolnak még a régi technikában élményt keresőkre. Ilyen a Toyota is, melynek gyári tuningrészlege, a Gazoo Racing rohamos léptékben fejleszti a kínálatát.
Nemrég mutatkozott be a Yaris GR új generációja, kipróbálhattuk már, hogy a GR86-al milyen a kanyarvadászat, most pedig elérkezett az a pillanat is, melyre sok rajongó várt, azaz a Corolla is megkapta az izomnövelő csomagot.
A külső megjelenéseben a szokványos GR elemek fedezhetők fel. Természetesen a lökhárítók agresszívabbak lettek, hátul pedig egy óriási diffúzor öleli körbe a kipufogókat. Mind a hármat!
Szó sincs kamu megoldásokról, az összes végződés összeköttetésben áll az 1,6 literes háromhengeres turbós erőforrással, mely 304 lóerő leadására képes 370 Nm nyomaték mellett. Az erőt egy hatsebességes manuális váltószerkezet továbbítja a kerekekre, a GR-Four összkerékhajtásnak köszönhetően mind a négyre. Hivatalos menetteljesítmény adatok egyelőre nincsenek, de ezekkel az adottságokkal komoly agilitásra számíthatunk.
A GR Corolla esetében a sportosítás nem járt teljesen új alapokkal, ahogyan azt a Yaris esetében láthattuk. A futómű és a felépítés maradt a szokványos, csak minden sokkal merevebbre és feszesebbre hangoltak a gyáriak. A karosszéria is sokkal masszívabb hatást kelt annak köszönhetően, hogy több merevítést és bekötési pontot alkalmaztak. A sportos vezetés értelemszerűen komoly tapadást kíván meg, ezért az újdonság alapból Michelin Pilot Sport 4 gumikon érkezik majd meg a vásárlókhoz, melyeket a feketére fújt 18-as felnikre feszítenek fel.
Árazás egyelőre nincsen, a hivatalos értékesítés várhatóan az év végén veszi kezdetét. Addig viszont még biztos, hogy befutnak a menetteljesítményre vonatkozó adatok is.