A Maserati is belépett azon gyártók közé, akik már kínálnak tisztán elektromos autót a vásárlóiknak. A neves olasz márka ráadásul nem egy SUV modellel kezdte meg a sort, hanem a GranTurismo palettát bővítették ki.
Ahogyan szépen lassan minden gyártó teszi, a Maserati is belépett az elektromos autót kínáló márkák közé. Ami érdekes, hogy az olaszok nem egy SUV modellel ugrottak fejest a villanyos világba, hanem egy ízig-vérig sportkupéval.
Egészen pontosan arról van szó, hogy a GranTurismo paletta vált háromtagúvá, azaz egészen különleges módon nem egy teljesen elkülönített eleketromos modellt allkottak meg az olasz mesterek, hanem a már meglévő modellt kínálják tovább benzines és teljesen elektromos formában is párhuzamosan.
A benzines vonalat a Modena és a Trofeo változat képviseli. Mind a kettő az új 3 literes V6 Nettuno motorral épül, csak éppen az egyik 490, míg a másik 550 lóerőt képes kipréselni magából az eltérő hangolásnak köszönhetően.
Az igazi újdonság viszont a tisztán elektromos Folgore, melyben három darab elektromos motor is található, nem elhanyagolható 760 lóerőnyi teljesítménnyel. Ezeket az erőforrásokat egy 92,5 kWh-s akkumulátorcsomag látja el energiával.
A gyáriak hatótáv adatokat egyelőre nem közöltek, az viszont tiszázódott, hogy a sportkocsi 2,7 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet, ami azért is kimagasló, mert az óriási akkumulátoroknak köszönhetően a villanyos GranTurismo 2,2 tonnás önsúllyal rendelkezik.