hirdetés

Ezt tudja a terepezésre felkészített Lamborghini Huracán

Ahogyan arról korábban is beszámoltunk, a Lamborghini is megalkotta a saját terepezésre is alkalmas szupersportkocsiját. A Huracán Sterrato természetesen lassabb, mint a sima aszfaltra szánt változatok, de cserébe rali üzemmódot is kínál a tehetős vásárlóknak.

Manapság letagadhatatlan, hogy egyre erősebben érezhető az autózás világában a crossover kategória térhódítása. Egyre több gyártó emel hasmagasságot a városi mini kategóriában is, a sportmodellekkel foglalkozó márkák pedig ráültek az SUV vonatra. Ha ez nem lenne elég, ez utóbbiak már a lapos sportkocsikat is elkezdték száműzni az aszfaltról.

Alig pár héttel a Porsche 911 Dakar után már be is mutatkozott a házon belüli konkurencia, azaz a Huracán Sterrato. Természetesen elkerülhetetlen, hogy egymáshoz hasonlítsuk a két próbálkozást, amit ráadásul most már a Lamborghini által szolgáltatott specifikációk birtokában ténylegesen is megtehetünk.

Kezdjük mindjárt a terepes tényezőkkel, például a hasmagassággal. A Lamborghini 4,4 centivel emelte meg a Huracánt a földutazás érdekében, míg a Porsche 911 Dakar alapból 5 centivel magasabb, mint a mezei változatok, de ez még 3 centivel tovább növelhető egy bizonyos sebességig. A Porsche tehát mérhetően komolyabb hasmagassággal rendelkezik, de természetesen könnyű terepre a Lamborghini által nyújtottak is elegendők lehetnek.

Mind a két modell összkerék meghajtással rendelkezik, teljesítmény terén viszont érezhető a Lambo előnye. Egészen pontosan a bikás márka 610 lóerőt küld harcba a Porsche 480 lovacskájával szemben, ami egy kicsit elmarad a Huracán EVO 640 lóerős tudásától (ennyit tesz az 5,2 literes V10-es erőforrás a 3 literes ikerturbóssal szemben), de különbséget nem igazán fog érezni a gyorsulásban, aki egy aszfaltra kitalált kivitelből ül át az újdonságba.

Maximum a végsebességet tekintve, hiszen akárcsak a Porsche, a Lamborghini is elektronikus szabályzást vezetett be a magasabbra tolt súlypont és a terepezésre alkalmas gumik miatt. A tiltás a 911 Dakar esetében 240 km/órás tempónál lép életben, az olaszok viszont engedékenyebbek voltak, az emelt Huracán akár 260-as tempóval is száguldozhat. Csak viszonyításképp: a Huracán EVO végsebessége 322 km/órában van meghatározva.

Természetesen a Lamborghini is kínál kimondottan terepezésre szánt üzemmódokat, például ott van a hátsó tengelyre nagyobb hangsúlyt fektető rali program, ami a játékosság mellett a laza talajon elindulást és megállást is segíti. Attól pedig nem kell félni, hogy a Huracán alját egy kiálló kőhöz verve komoly kárt okozunk csapatás közben, a haspáncélról ugyanis ebben az esetben sem feledkeztek el a gyáriak.

Amiben szintén túlmúlja a Porsche terepes sportkocsiját a Lamborghini, az természetesen az árazás, ami abból ered, hogy a Huracán alapból közel dupla annyiba kerül, mint a 911-es. Ezért sem meglepő, hogy míg a 911 Dakar 88 millió forintos árcédulával rendelkezik, a Huracán Sterrato nagyjából 125 millió forintnyi euróért rendelhető meg.

Természetesen drágább és erősebb a Lamborghini terepes sportkocsija, lényegesen kevesebbet is készítenek belőle. Csupán 1499 példányra várnak előrendeléseket az olaszok, míg a németek 2500 darabot raknak össze a Dakar variánsból.