A Ferrari alig pár napja mutatta be az SF-23 versenyautóját, mellyel idén képviselteti magát a száguldó cirkusz világában. Most éppen az újdonság promóciós forgatása zajlik, melynek kapcsán egy másik autó is reflektorfénybe került.
Ha év eleje, akkor a Forma 1-ben ez a bemutatkozás korszaka is. A csapatok sorra leplezik le a 2023-as versenygépeket. A Ferrari is bemutatta az SF-23 modellt, mely több ponton is tovább lett fejlesztve az eredményesség érdekében.
A versenypályás tesztelések is megkezdődtek, melynek kapcsán természetesen előkerülnek azonnal a kamerák is. Nem csak a lesifotósoké, hanem a hivatalos stábé is, hogy megkezdődjenek a bemutatkozó promó videó forgatások is. Persze, ilyenkor merül fel a kérdés, hogy vajon a pályán mozgós dinamikus felvételeket mivel csinálják meg a szakik? Másik F1-esre erősítenek kamerát? Vagy egyszerűen becsalják a dolgokat digitális trükkökkel? Az igazság a kettő keveréke. Kell egy erős kamerás autó, na meg persze némi utómunka is.
A Ferrari esetében az erős kamerás autó egy Alfa Romeo Stelvio, melyből mindjárt két példányt is befogtak a forgatás idejére. A piros autó egy Veloce felszereltség, melynek kétliteres négyhengeres motorja 280 lóerő leadására képes, de előkerült később természetesen egy fekete QV variáns is, melyben már Ferrari eredetű szív dobog 510 lóerőnyi teljesítménnyel. Érdekes részlet, hogy a fekete Alfán a fényszóró le van ragasztva, aminek roppant egyszerű oka van: nem szerencsés a felvételen, ha a kanyarokban fékezéskor a versenygép fényezésén viszont láthatóvá válik a kamerás autó féklámpája, vagy egy előzős jelenetnél a LED-es nappali menetfény köszön be.
A Stelvio egy kiváló sportos SUV, de azért dinamikában elmarad az SF-23-tól, így a videón látható, hogy míg a kamerás járgány sofőrjének lényegében végig nyélgázzal kell közlekednie, addig a versenyautó volánja mögött Carlos Sainz eléggé finoman bánik a gázadásokkal.