hirdetés

Nagyot ment a Porsche Taycan a Nürburgringen

Már évek óta tart a rivalizálás a Porsche és a Tesla között, hogy ki tudja megfutni a leggyorsabb kört a Zöld Pokolban az elektromos szedánok kategóriáján belül. Mostanság a Tesla volt nyerő pozícióban, ám megint fordult a kocka.

Ha Nordschleife, akkor két dolog jut az ember eszébe. Először is a világ egyik legkegyetlenebb versenypályája, másodszor pedig a gyártók hivatalos versengése a leggyorsabb kör címért a lehető legtöbb kategóriában. Ahogy egyre inkább csúszik bele az autózás világa a villanyosításba, úgy kapnak egyre nagyobb hangsúlyt ezen a téren az elektromos kategóriák is. A villanyos szedánok harcában például már egy ideje a Tesla és a Porsche feszül egymásnak.

A sztori ott kezdődik, amikor még 2022-ben a Porsche a Taycan Turbo S gyári változatával egészen elképesztő 7 perces és 53 másodperces időeredményt mutatott fel. Ezzel meg is volt a kategórián belüli elsőség, de nem sokáig. Pár hónappal rá ugyanis a Tesla előrukkolt a Model S 1000 lóerős Plaid változatával, ami egy bárki által megrendelhető Track Pack névre keresztelt átalakítással rácáfolt a Porsche idejére és 7 perc 25 másodperc alatt ment körbe a pályán. Mindezek után az újabb fordulatra egészen mostanáig kellett várni, a Porsche ugyanis bejelentette, hogy megint a Taycané az elsőbbség, ugyanis 7 perc 7 másodperc kellett neki ahhoz, hogy körbe érjen a világ egyik legnehezebb és legtechnikásabb pályáján.

Na de az új rekorder milyen technikai specifikációkkal rendelkezik? Ez az, amit a német gyártó egyelőre még nem árult el. Csupán annyit lehet tudni, hogy egy új Taycan változat, melynek hivatalos premierje márciusban várható. Találgatni viszont lehet, egy ideje ugyanis már tart a szóbeszéd egy hárommotoros 1000 lóerős Porsche Taycan fejlesztéséről, mely Turbo GT megnevezéssel kerülhet majd a szalonokba.