hirdetés

Egyelőre dobta a háromhengeres hibrid lehetőséget a Koenigsegg

A Koenigsegg első körben háromhengeres hibridként mutatta be a Gemera négyüléses szupersportkocsit, majd felvette a palettára a Jesko V8-as duplaturbós lehetőségét is. Annyira bejött a húzás, hogy onnantól senki sem kérte a háromhengeres variánst, így azt a gyártó most le is vette a palettáról.

A Koenigsegg a Gemera modellel két viszonylatban is új irányba mozdult el a megszokotthoz képest. Először is, egy négyüléses sportkocsiról van szó a hagyományos kétüléses elrendezés helyett, másodszor pedig egy teljesen új hajtáslánc is debütált az autóval együtt. Ez nem más, mint a kétliteres duplaturbós háromhengeres motorra épülő, három elektromos motorral kiegészített hibrid rendszer, mely egészen megdöbbentő 1400 lóerős összteljesítménnyel rendelkezik. A gyártó még el is nevezte az új technológiát, egyszerűen csak Tiny Friendly Giant, azaz Apró Barátságos Óriás néven kezdték el emlegetni a kétliteres erőforrásukat.

Váratlan lépésként pár héttel a bemutató után bejelentették azt is, hogy tovább bővül a Gemera motorpalettája, azaz akinek nem elég az 1400 lóerő, az megkaphatja a Jesko 5 literes V8-as motorját is a kétliteres helyett, amivel már 2300 lóerőt képes leadni a Gemera hibrid rendszere. Mindezt laza 350 ezer eurós, azaz 134 millió forintos opcióként léptették be, hátha rábólint pár megrendelő.

Rá is bólintott, de nem pár, hanem lényegében az összes, azaz alig maradt valaki, akinek inkább a háromhengeres megoldás kéne. Mit lehet tenni? A Koenigsegg most le is vette a palettáról a kisebb erőforrást, hiszen teljesen felesleges azt fenntartani, ha nem kell gyakorlatilag senkinek.

Persze, Christian von Koenigsegg a Top Gear interjújában hozzátette azt is, hogy az új fejlesztésük nem a kukába került, csupán egyelőre jegelik azt és majd később kerül felhasználásra, akár egy másik modellben is.