hirdetés

A távirányított parkolás hibája miatt hív vissza 12 ezer EV9-est a Kia

Több mint 12 ezer EV9 modellt rendel vissza a Kia egy szoftveres frissítésre miután kiderült, hogy távirányított parkolás közben nem mindig fékezi meg a rendszer az autót akkor, amikor kéne. Eddig csak anyagi károkról tud a gyártó, személyi sérülésről szerencsére nem.

A Kia legújabb modelljeinek egyik érdekes funkcionális eleme a távirányított parkolás lehetősége. Ezzel elérhető, hogy úgy irányítsuk be, vagy éppen hívjuk ki az autót egy parkolóhelyről, hogy közben nem ülünk benne, csupán a kulcs bizonyos gombjait tartjuk lenyomva. Mi az értelme egyáltalán ennek a funkciónak? Jól jöhet, ha mondjuk olyan garázsunk van, ahová éppen csak az autó fér be, így az ajtót nem lehet parkolás után kinyitni, de akkor is kapóra jöhet a távirányításos megoldás, ha egy parkolóban olyan közel álltak mellénk mind a két oldalról, hogy már nem tudnánk beszállni a kocsinkba.

Természetesen ezt a technológiát a Kia EV9 is megkapta, de most pontosan ezért is kell majd felkeresnie a szervizeket mintegy 12 400 tulajdonosnak.

Kiderült ugyanis, hogy az idén június előtt legyártott GT-Line és Land felszereltségű példányok esetében egy szoftveres hiba okozhat anyagi kárt vagy éppen személyi sérülést. Hogyan? Úgy, hogy nagyon lassú haladás esetén (már pedig parkolás közben lassan csordogál az autó) előfordulhat, hogy a rendszer nem biztosít elég fékerőt, tehát hiába kéne azonnal megállnia az autónak, az tovább fog haladni egészen addig, amíg neki nem ütközik valaminek. Már egy konkrét megtörtént esetről is tud a gyártó, mely most szeptember legelején történt Koreában. Szerencsére csak anyagi kár keletkezett ebben az esetben.

Persze, a gyártó nem veszi félvállról a dolgot és ki is írta a visszahívást, mely nem felhő alapú frissítéssel, hanem bizony úgy tűnik, hogy kábelesen lesz megoldva. Megkezdték az érintett tulajdonosok értesítését.