A Porsche az év elején frissítette az elektromos Taycant, de igazából a folyamat egészen idáig nem ért véget. Most bemutatkozott az új GTS kivitel, mely csaknem 100 lóerővel tud többet az előzőnél, illetve a belépő szintű modell is kapható már összkerék meghajtással.
A Porsche év elején mutatta be a Taycan felfrissített változatát mely már akkor rengeteg hajtással és kétféle karosszéria-kivitelben vált rendelhetővé. Most tovább bővítették a németek a kínálatot két hajtással, ráadásul mind a kettő kétmotoros, ezáltal összkerék meghajtással rendelkezik.
Először is, a belépő szintű modell kapott összkerekes hajtást Taycan 4 néven. Ez a verzió eddig a frissítés előtt csak a Cross Turismo karosszériával volt elérhető, de most már a szedán formát előnyben részesítő vásárlók is kérhetik, mindjárt kétféle méretű akkumulátorral. A két motor összteljesítménye 402 lóerőt tud leadni, de ha használjuk a boost funkciót és a rajtautomatikát, akkor már 430 lovacskával gazdálkodhatunk rövid ideig.
Ezzel a Taycan 4,4 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet, ami a hátsókerekes kivitelhez mérten csupán 0,1 másodperces előrelépés. A hatótáv a gyáriak elmondása szerint a kisebb akkumulátorral 559 kilométer, a nagyobbal pedig 643.
Bár belépő szintű modellről beszélhetünk, a felszereltség ebben az esetben is igen gazdag. Alapáron jár például a Matrix Design LED fényszóró, az adaptív légrugós felfüggesztés és a nyomatékvektor-szabályozás is.
Nem csak a kínálat aljába toldott bele a Porsche, hanem bizony a tetejébe is. A felfrissített modellpalettára is felkerült ugyanis a GTS verzió, mely most már alaphelyzetben 596 lóerőt tud leadni, de a Sport Chrono csomag boost funkciójával és a rajtautomatika aktiválásával akár 690 lóerő is mozgathatja az autót. Persze, ez a nagyobb teljesítményt csak 10 másodpercig képes tartani a rendszert, amit egy kis visszaszámláló is jelez igénybevétel esetén.
Ezzel a Taycan 3,3 másodperc alatt képes 100 kilométeres óránkénti sebességre katapultálni, ami 0,4 másodperccel jobb, mint az előző GTS széria eredménye. A 200 km/órás tempóhoz is elég most már 10,4 másodperc az eddigi 12 helyett. Ezzel együtt nem csak a menetteljesítmény lett jobb, hanem a hatótáv is, ami az áttervezett akkumulátornak köszönhetően most már valamivel 600 kilométer fölé tehető.
A GTS jellegzetessége a 20 vagy 21 colos felni, a kocsi elején és hátulján egyaránt megtalálható feketére fényezett aerodinamikai elemek hada, illetve a Turbo GT kivitelből átemelt sportosabb kormánykerék és ülés.
Az árazás is ismert már, Németországban a Taycan 4 minimum 106 ezer eurós, azaz közel 43 millió forintos cédulával rendelkezik, míg a GTS esetében legkevesebb 147 700 eurót, azaz 60 millió forintot kell letenni az asztalra.