Az Alpina idén ünnepli fennállásának 60. évfordulóját, és ennek apropóján bemutatta legújabb modelljét, a B8 GT-t. A BMW 8-as Gran Coupé alapjaira épült, mindössze 99 darabos limitált szériában készülő autó az eddigi legerősebb Alpina-motorral érkezik, és teljesítményben még az M8-at is felülmúlja.
Az eddigi legerősebb modelljével ünnepli fennállásának hatvanadik évfordulóját az Alpina. Na de, pontosan mit is tud a most bemutatott B8 GT?
A 4,4 literes, biturbó V8-as motor 643 lóerőt teljesít, ami 9 lóerővel több az előző B8 modellnél, és 17 lóerővel megelőzi a BMW M8-at. A nyomaték még ennél is látványosabb különbséget mutat: a B8 GT 850 Nm-t kínál, szemben az M8 750 Nm-ével.
Bár a B8 GT gyorsulása 0-100 km/órára 3,3 másodperc, ezzel egy tizeddel lassabb az M8-nál, de 200 km/órás tempónál már jelentős előnyt szerez. A végsebessége 330 km/óra, míg a BMW gyyári sportkocsija még a fizetős limiter-kiiktatással is „csak” 305 kilométeres óránkénti sebességre képes.
Az Alpina egy új középső hangtompítót fejlesztett ki a V8-as motor karakteresebb hangzásához, míg a finomhangolt összkerékhajtás nagyobb teljesítményt küld a hátsó kerekekre, növelve az agilitást. Mindezek ellenére a B8 GT hű marad az Alpina hagyományaihoz, és hosszabb utazásokra is kényelmes marad.
A GT-t megkülönböztető külső elemek között találunk karbonból készült diffúzort, légcsatornákat és légterelőket, valamint a 21 colos Alpina kovácsolt kerekeket, amelyek alumíniumból készült középkupakkal rendelkeznek. Az autó ajtóküszöbein és B-oszlopain B8 GT felirat díszeleg, míg opcionálisan választhatók diszkrét karbon-metál csíkok is.
A színválaszték hét árnyalatot kínál, de a 99-ből 20 autó kéttónusú fényezést kap, kombinálva például kéket vagy zöldet feketével. Az autó ára Európában 225 000 euró, ami jelentősen meghaladja az M8 Gran Coupé árcéduláját.
A kocsi beltere Merino bőrrel borított, amelyhez két Alpina-márkázott utazótáska is jár. A középkonzol plakettje és pohártartó fedele az Alpina alapító, Berkard Bovensiepen aláírását viseli, megemlékezve a márka különleges örökségéről. A BMW 2022-ben, nem sokkal Bovensiepen halála előtt többségi részesedést szerzett az Alpinában, és 2025-től teljes ellenőrzést gyakorol majd a márka felett. Ezért is a B8 GT könnyen gyűjtői darabbá válhat, miközben izgatottan várjuk, milyen irányt vesz az Alpina a jövőben a BMW égisze alatt.