Noha az SUV-k népszerűsége Európában egyre nő, a Nissan még nem mondott le a kisautók szegmenséről. Ennek újabb bizonyítéka a Micra hatodik generációja, amely teljesen elektromos hajtáslánccal érkezik, és technikai alapjait a Renault 5 E-Tech-tel közösen fejlesztett CMF-BEV platform adja. A Nissan azonban saját, játékosabb dizájnt választott, amely segít megkülönböztetni a Micrát a többi villanyautótól.
A formatervezés a Nissan Design Europe londoni stúdiójában készült, kimondottan az európai piac igényeit szem előtt tartva. A formaterv egyik legfeltűnőbb eleme a nagy, kör alakú első és hátsó fényszóró, amelyek karosszéria színű betéteket kaptak – ez utóbbiak a 2011-es Smart Forspeed koncepcióautóra utalnak. A lámpák külön kis fényjátékot adnak elő a Micra nyitásakor vagy zárásakor, a front LED-ek ugyanis ilyenkor „kacsintanak”.
A modell megőrizte klasszikus ferdehátú karakterét, de vizuálisan több SUV-jellegű részlettel is kiegészült. Fényes fekete műanyag borítás fut végig a lökhárítókon, a kerékjárati íveken és az oldalsó küszöbökön. Az összes felszereltségi szinthez 18 colos könnyűfém felnik járnak, a karosszériaszínek palettája pedig 14 különböző kombinációból áll, beleértve a kéttónusú, fekete vagy szürke tetős opciókat.
Méretét tekintve a Micra továbbra is a városi kisautók közé sorolható: hossza nem éri el a 4 métert, a tengelytávja pedig 2,54 méter. Az utastér ötszemélyes kialakítású, a csomagtartó kapacitása 326 liter, ami a kategóriában átlagos értéknek számít.
Belül a Renault 5-ből ismert elrendezés köszön vissza, két darab 10,1 colos képernyő dominálja a műszerfalat. A Nissan saját stílusjegyeit is beépítette: például a középkonzolon a Fuji-hegy sziluettje található, utalva a japán márka eredetére.
A hajtáslánc kétféle változatban érhető el: a belépő szinten 122 lóerős (90 kW) villanymotor és 40 kWh-s akkumulátor biztosítja a hajtást, amely WLTP-ciklus szerint 308 km hatótávot jelent. A nagyobb teljesítményű kivitel 150 lóerőt (110 kW) tud, ehhez pedig egy 52 kWh-s akku társul, amellyel akár 408 km is megtehető egy töltéssel. Ez utóbbihoz 100 kW-os villámtöltés is elérhető, amellyel 15-ről 80 százalékos töltöttség 30 perc alatt elérhető. Mindkét verzió alapáron hőszivattyús fűtést, akkufűtést és hűtést, valamint Vehicle-to-Load (V2L) funkciót is kapott.
A Nissan saját állítása szerint a Micra kategóriaelső menettulajdonságokat kínál, amihez alacsony súlypont, több lengőkaros hátsó felfüggesztés és gyors kormányzás is hozzájárul. A modell tömege 1400 és 1524 kg között alakul felszereltségtől függően.
A Micra 2025 végén kerülhet az európai piacokra, a pontos árakat csak később árulják el. A pozicionálása alapján azonban biztosra vehető, hogy drágább lesz a testvérmodell Renault 5-nél, amely körülbelül 25 ezer eurós (kb. 9,8 millió forintos) indulóárral kerül piacra. A Micra mellett a Nissan a következő években több új elektromos modellt is bemutat, köztük az új Juke-ot és egy, a Leaf helyét átvevő elektromos crossover modellt is.