A Genesis tovább növeli európai jelenlétét, és minden eddiginél elszántabban törekszik arra, hogy kihívóként lépjen fel a kontinens prémiumautó-gyártói, különösen a német márkák ellen. A dél-koreai vállalat most stratégiai váltással erősít: az európai operáció élére egy ismert iparági szakembert, Peter Kronschnablt nevezte ki, aki évtizedes tapasztalatot hoz magával a BMW kötelékéből. Kronschnabl legutóbb a BMW globális piacfejlesztési és speciális értékesítési alelnöke volt, elsősorban a feltörekvő régiókért felelt. A Genesis-nél Xavier Martinet helyét veszi át, aki eddig ideiglenesen látta el az európai ügyvezetői feladatokat, párhuzamosan a Hyundai Motor Europe elnök-vezérigazgatói munkájával.
A Genesis célja egyértelmű: felzárkózni a prémium ligába Európában is, ahol eddig inkább csak a háttérből figyelte az eseményeket, pedig kimondottan jó autókat kínálnak. Miközben Dél-Koreában és Észak-Amerikában már sikerült stabil pozíciókat kiépíteniük, az öreg kontinensen eddig mérsékeltebb volt a fogadtatás. Ezen szeretnének változtatni nemcsak új modellekkel, hanem vezetői szemléletváltással is. Kronschnabl kinevezése ebbe a törekvésbe illeszkedik, és a szakember maga is nagy reményekkel tekint az előtte álló feladatokra. Mint mondta, a Genesis különleges karaktere, koreai gyökerei, formatervezésre és teljesítményre építő filozófiája, valamint a prémium elektromos paletta egyedülálló lehetőséget teremt arra, hogy Európában is megvessék a lábukat. Hangsúlyozta: a Magma sportprogram, az új hibrid és hatótávnövelt modellek, valamint a terjeszkedés mind hozzájárulhat ahhoz, hogy a Genesis következő fejezete már az európai növekedésről szóljon.
A márka jelenleg az Egyesült Királyságban, Németországban és Svájcban van jelen, ám ez hamarosan bővül: hamarosan Franciaország, Spanyolország, Olaszország és Hollandia is felkerül a Genesis európai térképére. Az expanzió mellett a termékpaletta is átalakul: miközben továbbra is komolyan veszik az elektromos jövőt, jelenleg is fejlesztés alatt állnak hagyományos hibridek és úgynevezett hatótávnövelt elektromos modellek (EREV), amelyek első képviselője várhatóan a GV70 egyik speciális kivitele lesz.
A technológiai és földrajzi terjeszkedés mellett a Genesis a sportos karakterét is hangsúlyosabbá teszi. Ennek szimbóluma a hamarosan debütáló Magma almárka, amely a teljesítményorientált modelleket gyűjti majd össze. Az első ilyen típus az elektromos hajtású GV60 Magma lesz, amely várhatóan a Hyundai Ioniq 5 N és a Kia EV6 GT egy elegánsabb, prémium alternatívájaként pozícionálja magát.
A Genesis tehát nem egyszerűen új piacokat keres, hanem valós szereplőként szeretne belépni az európai prémiumszegmensbe. Ambíciói világosak, lépései tudatosak, és új vezetőjével most minden adott ahhoz, hogy a márka ne csupán jelen legyen Európában, hanem egyre inkább számolni is kelljen vele.