Ha egy Bugatti kerül szóba, szinte magától értetődő, hogy ritka és különleges járműről beszélünk. A gyártó azonban új szintre emelte az exkluzivitást a Solitaire program bevezetésével, amely a márka legbefolyásosabb és leggazdagabb ügyfelei számára kínál teljesen egyedi kivitelű modelleket. Ennek keretében készült el az első ilyen megrendelésre gyártott autó, a Brouillard, amely nevét Ettore Bugatti kedvenc versenylováról kapta.
Bár a cég nemrég a hibrid Tourbillon modellel nyitotta meg történetének új korszakát, a legendás, négyszeresen turbófeltöltött, 8,0 literes W16-os motor még nem vonul nyugdíjba. Ezt bizonyítja a Brouillard, amely a Chiron műszaki alapjaira épül, és a Solitaire program első darabjaként született meg.
A program célja mindössze évi két, teljesen személyre szabott hiperautó megalkotása, kizárólag különleges ügyfélkörnek. A Brouillard megrendelője a holland Michel Perridon, aki a világ legnagyobb magánkézben lévő Bugatti-gyűjteményének tulajdonosa. Gyűjteményében Carlo Bugatti bútordarabjai és Rembrandt Bugatti szobrai is megtalálhatók.
Külső megjelenésében a Brouillard első pillantásra emlékeztethet a limitált W16 Mistral kupéra, azonban a karosszéria szinte minden eleme teljesen új tervezésű. A Chiron karbon-alumínium vázát széles patkó alakú hűtőrács, sárvédőre ültetett LED-fényszórók és extra hűtőnyílások egészítik ki. Az oldalsó C-alakú légbeömlők, a vibráló zöld fényezés és a kontrasztos szénszálas részletek erőteljes kiállást kölcsönöznek. A hátul kiszélesített sárvédők egyedi motorfedélbe torkollnak, amely tetőbeömlőt is kapott. A hátsó rész látványát integrált kacsaszárny, X-mintás LED-lámpák és a Chiron Super Sportból ismert négyrészes kipufogó teszi teljessé.
A beltér alapelrendezése ugyan a Chironét idézi, de itt minden részlet a tulajdonos igényeihez igazodik. A domináns zöld színt egyedi, Párizsban szőtt skót kockás szövet, zöld árnyalatú karbon betétek, bőrkárpit és alumínium kiegészítők egészítik ki. Az egyik legkülönlegesebb részlet az alumínium váltókarba épített, üvegbe zárt Brouillard-ló miniatűr szobra. A ló motívuma a kárpiton és az ülések háttámláján is megjelenik, ezzel emléket állítva a névadónak.
A hajtáslánc a Chiron legerősebb változatából származik: a négyszeresen turbós W16-os erőforrás 1 578 lóerőt és 1 600 Nm nyomatékot produkál. Hasonló műszaki alapokra épül a Divo, a La Voiture Noire, a Centodieci, a W16 Mistral és a pályahasználatra szánt Bolide is.
A Bugatti szerint a Solitaire program még a Sur Mesure testreszabási lehetőségeit is felülmúlja, hiszen a cél az abszolút egyediség és a kompromisszummentes kivitel elérése. Hendrik Malinowski ügyvezető igazgató szerint minden autó páratlan részletességgel készül, és olyan minőségben, amit még a legexkluzívabb modellek között is ritkán látni.
A Brouillard a Monterey Car Week során debütál, és a Bugatti tervei szerint a következő években további, hasonlóan különleges alkotások követik majd. Persze, ha valaki a márka iránt rajong, de nem rendelkezik milliárdos költségvetéssel, a használtautó-piacon is találhat korábbi Bugatti modelleket – bár azok is inkább a gyűjtők kiváltságai maradnak.