A Nürburgring legendás aszfaltcsíkján ismét egy különleges rekordkísérlet íródott a motorsport történetébe. Ezúttal nem egy klasszikus szupersportautó, hanem egy kívülről Transitnak tűnő, ám valójában teljesen egyedi fejlesztésű gép, a Ford SuperVan 4.2 borzolta a kedélyeket. Az elektromos technológiai demonstrátor 6:48.393-as köridőt futott a Nordschleifén, amivel nemcsak a Mustang GTD-t, hanem számos komoly sportautót is maga mögé utasított.
A SuperVan 4.2 nevében ugyan őrzi a Transit örökségét, de gyakorlatilag semmi közös nincs benne az utcai furgonnal az emblémán kívül. Három villanymotorja összesen 1 400 lóerőt mozgósít, és nem sorozatgyártásra, hanem a Ford mérnöki tudásának bemutatására született. A volán mögé a híres pilóta, Romain Dumas ült, aki a Goodwood Festival of Speeden is letette már a névjegyét az F-150 Lightning Supertruckkal.
A projekt ötlete részben egy emlékezetes Top Gear-epizódra vezethető vissza: Sabine Schmitz a műsor ötödik évadában egy Jaguar S-Type dízellel próbálta áttörni a 10 perces álomhatárt a Nordschleifén, majd később kijelentette, hogy ugyanezt akár egy Transittal is meg tudná csinálni. A hatodik évadban valóban nekivágott a kihívásnak, és 10:08-as időt futott. A SuperVan 4.2 azonban már egy teljesen más korszakot képvisel, elképesztő fejlesztéseinek köszönhetően egészen új dimenzióba helyezve a furgon fogalmát.
A 6:48.393-as eredménnyel a Ford SuperVan 4.2 jelenleg kilencedik a nem közúti forgalomra szánt prototípusok listáján, bár az abszolút elektromos rekord – a Volkswagen ID.R 2019-es, 6:05.336-os ideje – még messze van. Ennek ellenére sikerült megelőznie a Chevrolet Corvette ZR1X-et (6:49.275), a hagyományos Corvette ZR1-et (6:50.763) és a Mustang GTD-t (6:52.072) is.
A SuperVan 4.2-nek sikerült maga mögé utasítania olyan legendákat is, mint a Lamborghini Huracán Performante, a Mercedes-AMG GT Black Series vagy épp a Porsche 918 Spyder. Fontos azonban megjegyezni, hogy ez az autó csupán egyetlen példányban létezik, és a Ford elsősorban technológiai kirakatként építette meg – nem sorozatgyártásra és nem a hétköznapi versenyzésre.