Idén debütált a kompakt városi elektromos SUV, a Renault 4 E-Tech, de már jövőre csatlakoznak hozzá a Volkswagen ID.Cross, a Skoda Epiq és a Kia EV2. 2027-ben érkezik a Nissan Juke harmadik generációja kizárólag elektromos hajtással, míg 2028-ban a Peugeot 2008 harmadik változata ugyancsak akkumulátoros motorral lép pályára. Ez az ötösfogat kemény diót jelent a Renault 4-nek.
Nissan Juke 3: Szögletes design

A harmadik generációs Nissan Juke nem másolat a Renault modellekből: szögletes stílusa a 2023-as tokiói Hyper Punk koncepcióból ered. A Renault Mégane E-Tech platformjára épül, hossza 4,30 m-re nő, hasonlóan a Peugeot E-2008-hoz. Kizárólag elektromos változatban érkezik, hátsó- vagy összkerékhajtással. A jelenlegi Juke 2 továbbra is marad a kínálatban belső égésű motorral.
Peugeot 2008 3: Saját platform és négyszögletes kormány

A Peugeot 2008 harmadik generációja 2028-ra csúszik, mint a 208 Mk3. Az STLA Small platformot használja, amit a 208 2027-től. Kiemelkedő a high-tech hypersquare kormány: négyszögletes, érintőképernyős dizájn, amit a Polygon koncepcióból ismerünk meg jobban. Elektromos motorjai 156 és 280 lóerős teljesítménnyel, köztük egy GTI változat, ami az Alfa Romeo Junior és Abarth 600 ellen veszi fel a harcot.
Kia EV2: Tökéletes hely a Hyundai Inster és Kia EV3 között

A Kia a Rio utódjaként tervezi ezt a kompakt városi SUV-t, ami az EV3 (4,30 m) alá pozicionálódik. Európai gyártással Žilinában (Szlovákia). Célpontja a Renault 4 E-Tech, hossza közel 4 m, így helyet hagy a kisebb Hyundai Insternek (3,83 m). Megőrzi a koncepció kocka-szerű, egyedi vonásait, de elhagyja az ellenkező irányba nyíló ajtókat és a középoszlop nélküli szerkezetet.
Volkswagen ID.Cross: A Polo elektromos SUV ikertestvérei

Az ID.Cross a T-Cross belső égésű ikertestvére, 2026 őszén erősíti a VW SUV-palettáját. Az ID.Life (2021) és ID.Cross (2025) koncepciók után klasszikusabb, kockább stílusra vált, hátat fordítva az ID.3/ID.4 futurisztikus vonalainak. A hatótáv kb 420 km, ami nem forradalmi a Renault 4 E-Tech 409 km hatótávjához képest.
Skoda Epiq: Város SUV rekord csomagtérrel

A VW-csoport cseh márkája a második Epiq prototípussal közelít a sorozatgyártáshoz, ami 2026 tavaszán érkezik. A 2024-es agresszív koncepció után már letisztultabb verzióban. A Skoda hagyományos erőssége a praktikum, 490 literes csomagterével igyekszik kitűnni, ami rekord egy ekkora autón. Összehasonlításképp a Renault 4 E-Tech-ben 420 liternyi csomag fér el.
Egy biztosnak látszik, ebben a kategóriában komoly mezőny gyűlik össze.








