MG Motor UK vezetője, David Allison az Autocarnak elmondta, hogy a kis méretű elektromos autók piaca „egyértelműen a következő nagy lépés”, és a márka biztosan belép ebbe a szegmensbe. A bemutató időpontjáról óvatosan fogalmazott: szerinte a modell „még több mint egy évre van”, így a 2027-es premier tűnik reálisnak.
Nem a legolcsóbb lesz, hanem a legjobb ár-érték arányú
A várható árkategóriáról Allison hangsúlyozta: az MG 2 esetében a fókusz a valódi értéken, nem pusztán az alacsony áron lesz. Mint mondta, a piac időközben változott: ma már vannak más márkák, amelyek kifejezetten a legalacsonyabb árra lőnek – ilyen például a Dacia Spring vagy a Leapmotor –, de ez nem az a terep, ahol az MG pozicionálni szeretné magát.
„Az MG filozófiája mindig is az volt, hogy a lehető legtöbbet adjuk a pénzért” – tette hozzá. Példaként említette, hogy a ZS méretben a Nissan Qashqaival vetekszik, miközben árban inkább a kisebb Juke szintjén van. Szerinte hasonló megközelítés várható az új MG 2-nél is.
Műszaki alapok és várható teljesítmény
Bár a részletek egyelőre szűkszavúak, az Autocar információi szerint az MG 2 ugyanarra a SAIC Modular Scalable Platformra épül majd, mint az MG 4. A modell várhatóan a Renault 5-öt tekinti majd fő riválisának – ez egy 150 lóerős motorral és akár 250 mérföldet (kb. 400 km-t) kínáló, 52 kWh-s akkumulátorral érkezik.
A dizájnról Allison nem árult el konkrétumokat, de megerősítette, hogy már „meglehetősen előrehaladott” koncepciók léteznek, így a tesztjárművek megjelenése sem lehet messze.
A kis elektromos autók iránti igény nagyobb, mint hittük
Allison szerint a Renault 5 piaci fogadtatása világossá tette, hogy a kompakt, megfizethető elektromos autók iránt hatalmas a kereslet. Ezért az MG számára kulcsfontosságú, hogy a saját modelljét minél gyorsabban piacra dobja.
„Ahogy Európa egyre inkább áttér az elektromos autókra, a legkézenfekvőbb mód a költségek csökkentésére az autók méretének csökkentése” – mondta.
Brit mérnöki és formatervezési fókusz
Allison kiemelte, hogy a projektben nagy szerepet kap a londoni MG formatervező stúdió, és az ottani tervezési irány „nagyon biztató”. Szerinte egy ilyen méretű elektromos autó csak akkor lehet igazán sikeres, ha kifejezetten európai ízlésre tervezik. Ázsiában – például Dél-Koreában – ritkák a négy méternél kisebb autók, így egy ilyen modell inkább az európai piacra szabva működhet jól.
Az MG Longbridge-i mérnöki központja, amely a globális modelleket finomhangolja az európai igényekre, szintén fontos szerepet játszik majd a fejlesztésben.
Európán kívül is nagy lehetőség
Allison szerint az MG 2 olyan piacokon is áttörést hozhat, ahol az elektromos autók még kevéssé terjedtek el. Példaként Olaszországot említette, ahol az EV-k aránya mindössze 4% körül van, részben azért, mert a jelenleg kapható elektromos modellek túl nagyok és kényelmetlenek a szűk utcákon.








