Újra lehet I30 N

Az egyre szigorodó szén-dioxid-kibocsátási előírások miatt Európában folyamatosan zsugorodik a kompakt sportmodellek kínálata. A Ford Focus ST és a Honda Civic Type-R éppúgy eltűnt a piacról, mint a Hyundai i20 N és i30 N.

A koreai gyártó ezeket eredetileg az Ioniq 5 és Ioniq 6 több mint 600 lóerős N-verzióival szerette volna pótolni, ám az Autocar értesülései szerint a következő generációs i30-ból ismét készül majd N változat.

Tisztán benzines hajtásra azonban már aligha számíthatunk, így nagy eséllyel valamilyen erőteljes hibrid rendszer kerül az új modellbe. Elképzelhető, hogy a jelenlegi 1,5 literes, négyhengeres turbómotor köré épített hibrid hajtást fejlesztik tovább, de ennél valószínűbb, hogy egy teljesen új megoldást kapunk — olyat, amely teljesítményben nem marad el a tavaly búcsúztatott, 280 lóerős, kétliteres turbómotorral szerelt i30 N-től.