Retró csütörtök: egy évvel ezelőtt számoltunk be erről a hírről: A Mercedes-Benz legújabb, egyelőre tanulmányként bemutatott négyajtós kupé-limuzinjának érdekessége a kisebb légellenállás érdekében megnyúló karosszéria.
IAA Concept néven jelent meg a Mercedes-Benz legújabb koncepcióautója, ami ötletes szójáték, hiszen nemcsak a premiernek helyt adó Frankfurti Autószalon, német nevén az Internationale Automobil-Ausstellung rövidítése, de az Intelligent Aerodynamic Automobile kezdőbetűi is kiolvashatók belőle. A négyajtós kupé-limuzin koncepciója ugyanis mindössze 0,19-es légellenállási együtthatóval rendelkezik. A figyelemreméltó értéket úgy éri el az autó, hogy akár menet közben is képes átalakulni a karosszériája. Design módban indul, amikor hagyományos kupé-limuzinnak néz ki, majd 80 km/órás sebesség felett, vagy gombnyomásra Aerodynamic módra vált, amikor az autó orrán légterelők emelkednek ki, a hátulja pedig mintegy negyven centiméterrel megnyúlik a tökéletes légáramlás érdekében. Az 5,04 méteresről 5,43 méteresre nyújtható prototípus egyéb méretei figyelemreméltók, hiszen a szélessége közel két méter, a magassága azonban csupán 1,31 méteres, míg a tengelytávolság 2,98 méter. A hajtásról 279 lóerős, konnektorról tölthető hibrid rendszer gondoskodik, amely 250 km/órás végsebesség elérését teszi lehetővé, tisztán elektromos módban pedig akár 66 kilométert is képes haladni a Mercedes-Benz IAA Concept.