Az autógyártókat hónapok óta sújtó félvezetőhiány sorra gyárleállásokat eredményez, aki pedig tovább működik, annak meg kell fontolnia, hogy mibe teszi az értékes chipeket. A GM például úgy látja, hogy hengerlekapcsolás nélkül is van élet.
Az elmúlt hónapokban már nem is annyira a koronavírus helyzet, hanem inkább az alkatrészellátás hiánya teszi pokollá az autógyártók életét. A globális félvezetőhiány miatt ugyanis nem jutnak kellő mértékben számítástechnikai chipekhez a gyártók, aminek általánosságban a következménye a teljes vagy részleges leállás.
A GM is megérzi ezt rendesen, hiszen például a Corvette összeszerelése pár hónap alatt már másodszor állt le, ráadásul most egy újabb kompromisszumot kénytelenek elfogadni annak érdekében, hogy ne akadjon meg más ponton is a folyamat.
Ez a kompromisszum a Reuters beszámolója szerint pedig a vezérlőegységek lecsökkentése, nemes egyszerűséggel az 5,3 literes EcoTec3 V8-as erőforrásokba mostantól nem építenek hengerlekapcsolást, azaz legyen akármekkora a terhelés, ezek a motorok nem fognak kevesebb hengerszámmal működni a kedvezőbb fogyasztás érdekében. A gyártó közleménye szerint ezzel alig érezhetően nő majd meg a motorok fogyasztása, viszont cserébe továbbra is el tudják majd látni a megrendelőket autókkal.
A jelenlegi tervek szerint a hengerlekapcsolás nélküli EcoTec3 motorok csak átmeneti állapotot képeznek majd, amint helyreáll az egyensúly az alkatrész ellátottságban (a tervek szerint nyárra), minden az eredeti módon megy tovább. Arról nincsenek hírek, hogy ezzel csökken-e az összeállított autók vételára vagy a későbbiekben egy utólagos módosítással ismét helyreállítható lesz-e a hengerlekapcsolás a leszállított modelleknél.