hirdetés

Alig jelent meg, máris csökkentette az elektromos Capri gyártási volumenét a Ford

A Ford a tervek szerink a kölni üzem teljes kapacitását az elektromos Capri és Explorer gyártásának vetette volna alá, csak hogy az elektromos autók iránti kereslet visszaesése alaposan átírta a forgatókönyvet. A gyár dolgozói részmunkaidőben dolgoznak már csak a sorok mellett.

A Ford az elmúlt időszakban igencsak komoly beruházásokat eszközölt a kölni gyáregységében. Az eddig itt gyártott Fiesta ugyanis elköszönt, a sorokat pedig egy 2 milliárd dolláros felújítás keretein belül felkészítették az elektromos modellek gyártására. Ekkor még úgy vélte a márka, hogy nagyon keresett lesz a két villanyos újdonsága, a közelmúltban bemutatott Capri és az Explorer elektromos átirata.

A sors azonban közbeszólt és az elmúlt fél évben gyakorlatilag folyamatosan zuhan az elektromos modellek iránti kereslet, ami bizony komoly fejtörést okoz a legtöbb gyártónak, aki ebben az irányba mozdult el hangsúlyosan.

A Kölner Stadt-Anzeiger magazin hozta nyilvánosságra, hogy Kölnben például a Ford kiadta az utasítást, hogy a dolgozóknak kevesebbet kell dolgozniuk, sőt, a gyártó kérelmezte a német kormánytól, hogy ideiglenesen áttérhessen a dolgozók részmunkaidős foglalkoztatására. Az alkalmazottak így csak minden második héten dolgoznak majd az év végéig, így három hét kiesik a gyártási ciklusból.

„Megerősítem, hogy a Ford a szövetségi munkaügyi ügynökségtől kért rövidített munkaidőt a gyorsan romló elektromos jármű piaci körülmények miatt” – mondta a Ford szóvivője a híroldalnak. „Az elektromos járművek iránti kereslet, különösen Németországban, jelentősen alacsonyabb, mint amire számítottunk, ezért ideiglenes gyártási volumenek csökkentésére van szükség.”

A hírforrás arra is rávilágít, hogy a probléma szinte biztos nem fog megoldódni év végéig, így várhatóan jövőre is marad a visszafogott gyártási kapacitás, megelőzve azt, hogy túlzott raktárkészlet halmozódjon fel a legyártott, de nehezen eladható modellekből.