A Renault még a Párizsi Autószalon előtt leleplezte a legújabb koncepcióját. Az Embleme a francia gyártó jövőképét mutatja be, azaz nem minden az akkumulátoros-elektromos megoldásról szól.
Az elmúlt hónapokban igencsak nagy káosz alakult ki az autóipar tisztán elektromos jövőképe körül. A kereslet bezuhant az ilyen autókra a gyártók pedig sorra farolnak ki az ügy mögül vagy jelentenek be halasztást a villanyos átállással kapcsolatban. A Renault lépése is arra világít rá, hogy még mindig vannak más lehetőségek.
A francia gyártó ugyanis még a Párizsi Autószalon előtt leleplezte virtuálisan a legújabb tanulmányát, mely egy 4,8 méter hosszú, kimondottan áramvonalas, de mégis határozottan éles vonalakkal megrajzolt járgány. Stílusát tekintve a forma valahol az SUV-ok, a csapotthátúak és a kombik között helyezkedik el. Az Embleme azonban nem ezért érdekes lépés a franciáktól.
A lényeg a hajtásban rejlik, azaz nem egy hagyományosan elektromos autó képét festi fel a tanulmány, hanem egy FCEV, azaz üzemanyagcellás megoldást találhatunk a burkolatok alatt. Fontos azonban, hogy a hidrogén-üzemanyagcella mellett egy 40 kWh teljesítményű akkumulátor is elhelyezésre került az autóban. A gyártó szerint ez utóbbi a hétköznapi mászkálásban lehet partnerünk, míg a hajtás hidrogénes része a hosszabb utazásokhoz teremti meg az alapvető feltételeket.
Az Embleme tehát egy egyértelmű állásfoglalás a Renault részéről is, azaz még szerintük sincs itt az ideje a teljes akkumulátoros-elektromos átállásnak, érdemes más lehetőségeket is számba venni a jövőt illetően.