
A Mercedes paletta leépítésének következő lépése két modellt is érint. A Citan és a T osztály is megy a levesbe a legújabb hírek szerint, ezzel pedig eltűnnek az egykori Renault-Mercedes együttműködés utolsó hírnökei is, legalábbis modell szinten.
A Mercedes paletta leépítésének következő lépése két modellt is érint. A Citan és a T osztály is megy a levesbe a legújabb hírek szerint, ezzel pedig eltűnnek az egykori Renault-Mercedes együttműködés utolsó hírnökei is, legalábbis modell szinten.
Az elektromos mobilitás fejlődése már nem csupán a személyautók világában hozott gyökeres változásokat, napjainkra az áruszállítás területén is komoly alternatívát jelentenek az akkumulátoros hajtású járművek. Bár sokan még mindig kétkedve figyelik az elektromos teherautók térnyerését, a valós piaci igények és a technológiai fejlesztések már sokszor a villanyhajtás irányába mutatnak. A Ford E-Transit sorozata erre a változásra kínál kézzelfogható, sokoldalú megoldásokat, méghozzá három különböző méret- és teljesítménykategóriában.
Nemrég még azt kommunikálta a Mercedes, hogy pár éven belül kizárólag a VAN.EA platformra épülő elektromos hajtással látják el a haszongépjárműveiket, most viszont már arról beszélnek, hogy a belső égésű motorokat támogató VAN.CA alap is a jövőjük részét képezi.
A Stellantis kínálatában már régóta találhatunk elektromos és belsőégésű motoros kisáruszállítókat is. Ezek a járgányok azonban mind az első tengelyt hajtják meg, viszont néha a vásárlóknak igényük lenne egy összkerekes megoldásra is. Számukra lehet jó hír, hogy egy francia cég megoldotta, hogy a hátsó tengelyre szerelt elektromos motorral az összes kerék hajtott legyen.
A Flexis Mobility tavaly robbant be a piacra, mint a Renault, a Volvo és a CMA CGM hajózási vállalat közös vállalkozása. Mostanra megérkeztek az első eredmények is, azaz a cég három új elektromos kishaszongépjárművet mutatott be.
A Mercedes már elkezdte az első VAN.EA platformos elektromos kisáruszállítók tesztelését, melyek várhatóan akár 500 kilométeres hatótávval és 3-as szintű önvezetéssel is rendelkezhetnek majd.
A Nissan Interstar legújabb generációja már elektromos hajtásokkal is kérhető. Persze, a gyártó azért gondol a hosszú távon fuvarozókra is, így a dízel lehetőség is megmaradt a palettán.
A Renault alaposan újragondolta a legnagyobb áruszállítóját, mely nem csak a kategória legjobb légellenállási együtthatójával rendelkezik most már, hanem a piac minden igényére kínál alternatívát hajtásláncok tekintetében.
Az Opel a Combo modellt is felruházta a jelenlegi márkaarculatával, illetve a technikai háttér is modernebb lett. Az erős villanyosítási törekvés ellenére a teherszállító kivitel továbbra is kapható lesz hagyományos hajtásláncokkal is.
Az Iveco vezérigazgatója erős bírálattal illette a nemsokára bevezetésre kerülő Euro 7-es normát. Szerinte nem csak betarthatatlan az új szabályozás, hanem egyenesen ostobaság is.