hirdetés

Autóbemutató: Dodge Challenger, a világ leggyorsabb sorozatgyártású modellje

Bemutatkozott a Dodge Challenger legújabb és egyben legizmosabb változata, a Demon. A gyártó szerint ez a világ legjobb gyorsulási adatait produkáló sorozatgyártású autója. Még olyan szuper-sportkocsikat is lever, mint a Lamborghini Avnetador. 

DodgeChallengerDemon2017-3

A Dodge mindig is izomautóiról volt híres. És bár modelljeinek többsége sosem került forgalomba Európában (eltekintve néhány kivételtől, például a dögös formájú Avengertől, valamint a praktikus Journey SUV-tól, amelyeket 2008 és 2009 között kínáltak az öreg kontinensen), mégis nálunk is folyton nagy figyelem övezi őket. A mostani Challenger-szréia amúgy is meglehetősen vonzóra sikerült, hiszen Észak-Amerikában közel annyit adnak el belőle, mint a Ford Mustangból és simán veri a Chevrolet Camarót is. Ezen túl immár nem csak eladási adataival emelkedik ki vetélytársai közül, hanem gyorsulási értékével is, hiszen a tegnap bemutatott Demon változat mindössze 2,3 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/h-ra. Ez olyannyira elismerésre méltó szám, hogy nem csak a nagyobb szériában készülő típusok körében érdemel kellő tiszteletet, hanem még a szuper-sportkocsik exkluzív világában is. Csak az érdekesség kedvéért érdemes megjegyezni, hogy a Challenger Demon ezzel a sprint-idővel olyan különlegességeket is mega mögé utasít, mint például a Lamborghini Aventador SV vagy a Tesla Model S P100D.

DodgeChallengerDemon2017-8

A kiemelkedő gyorsulásban persze a brutális motor játszik főszerepet: a Hellcatből már ismert, csak éppen tovább izmosított V8-as nagyobb kompresszorával 840 lóerős teljesítmény leadására képes. Ehhez szintén meggyőző, 1040 Nm-es nyomaték-érték társul. Ahhoz, hogy ezt a brutális teljesítményt át is lehessen adni az útra, különösen kifinomult launch-controllt építettek be az autóba. Az alap SRT-nél nagyobb és hatékonyabb féktárcsákkal, nagyobb hűtővel és még feszesebbre hangolt futóművel készülő Demon változatból évente 3000-4000 példányt készít a gyártó. A vásárlóknak nem elég leszurkolni a borsos (egyelőre még pontosan meg nem nevezett) vételárat, hanem még vezetéstechnikai tréningen is kötelező részt venniük, hogy tudjanak is bánni házi szörnyetegükkel.