hirdetés

Az Aston Martin lazán megduplázta idén az eladásait

A jó öreg mindent verő SUV kártya az Aston Martinnak is bejött, azaz amióta kapható a DBX, szárnyalnak az eladások is.

Már a Porsche Cayenne úta tudjuk, hogy ha egy sportkocsi gyártó SUV modellel jelentkezik a piacon, akkor fel kell kötnie a gatyáját a gyártósornak. Nagyon bejött a Lamborghininek is az Urus és a Rolls-Royce sem panaszkodhat a Cullinan eladásokra.

Mit várhatott az Aston Martin a DBX premierjétől? Persze, hogy ugyan ezt, ráadásul érthető módon be is jöttek a számítások! A legújabb jelentések szerint ugyanis idén az év első felében 2901 darab autónak sikerült gazdát találniuk, ami egészen elképesztő 224 százalékos növekedés a tavalyi év első feléhez képest! A DBX ebből a mennyiségből egyedül 1500 darabot tett ki, azaz ahogyan várható volt, könnyedén lett a legsikeresebb modell a kínálatban.

Természetesen ez a kiugrás már az anyagiakon is meglátszik. Az Aston Martin eladásai összesen 274 millió fontot (381 millió dollárt) tettek ki az első félévben, ami több mint ötszöröse a tavalyi bevételnek – írja a The Financial Times. Emellett az adózás előtti veszteség 48 millió fontra (66,9 millió dollárra) csökkent az egy évvel korábbi 117 millió fontról (163 millió dollár). Tisztán látszik tehát, hogy ha egy gyártó bajban van, ma már csak egy jó kis SUV lehet a megoldás.