Mintegy 25 év után nem csak a Mercedes küld biztonsági autót a Forma 1-be. Bemutatkozott a száguldó cirkusz világára felkészített Aston Martin Vantage.
Azt már hónapok óta tudni lehet, hogy az idei F1-es szezon valamilyen szinten más lesz, mint az eddigiek. Ha másért nem, akkor azért, mert egy 25 éves tradíció szakad most meg. Ez pedig abból adódik, hogy hosszú ideje először nem csak a Mercedes ad biztonsági és orvosi autót a száguldó cirkusz világának, hanem az Aston Martin is magára vállalta a nemes, és kimondottan jó marketing értékkel bíró feladatot. Most pedig meg is nézhetjük az erre szánt Vantage modellt.
Természetesen fényezésnek a márkához köthető Racing Green árnyalatot választották a döntéshozók, ezen felül pedig csak a kötelező feliratok és matricák láthatók a sportkocsin. Nem is lett volna értelme tovább „csicsázni” a kocsi kinézetét, annak gyönyörű vonalai ugyanis mindenféle kiemelés nélkül is kellően sportosak és szemet gyönyörködtetők.
Persze, valamelyest belerondít a képbe a tető hátsó részére szerelt villogó, ám ezt is igyekeztek úgy megalkotni a szakik, hogy minél kevésbé rondítson bele a légellenállási tényezőbe, illetve a levegő áramlását a méretes hátsó légterelőkre tolja rá a kellő leszorítóerő kialakítása érdekében. A fényhíd tetején egy kamerát is találhatunk, mely folyamatos képet közvetít a kabinba, így a sportkocsi terelgetésével megbízott Bernd Mayländer úgy is szemmel tarthatja a mögötte sorakozó mezőnyt, hogy ehhez nem kell a külső tükröket nézegetnie.
A belső elrendezésről nem közöltek fotókat a gyáriak, de itt természetesen FIA jóváhagyással rendelkező versenyüléseket találhatunk hatpontos biztonsági övekkel, a középkonzol pedig úgy lett átalakítva, hogy innen lehessen kezelni a fényhíd funkcióit és a rádióforgalmazást.
Változás még a széria Vantage modellhez képest az első lökhárító toldat, mely 60 kilogramm plusz leszorítóerőt termel száguldozás közben, illetve a futóművet és a lengéscsillapítást is GT versenyautósra szabták a gyáriak. Ami még ennél is fontosabb, a 4 literes duplaturbós V8-as egységet is áthangolták, mely így 25 lóerővel többet, azaz pontosan 528 lóerőt képes leadni.
Az Aston Martin mindezek mellett nem csak a biztonsági autós feladatokat látja el egyes futamokon, hanem az orvosi autót is ők biztosítják majd ezekre a versenyekre egy minimálisan átalakított DBX SUV által.