

Nem titok és nem is meglepő, hogy alig egy év alatt hatvan százalékkal nőttek meg az elektromos autó eladások világszerte, ezért a VW-konszern sem tolhatja tovább az elektromos típuscsalád bevezetését.
Nem titok és nem is meglepő, hogy alig egy év alatt hatvan százalékkal nőttek meg az elektromos autó eladások világszerte, ezért a VW-konszern sem tolhatja tovább az elektromos típuscsalád bevezetését.
Mint az köztudott, szeptember óta az EU-ban csak az új – WLTP norma szerinti – fogyasztásmérési bizonyítvánnyal ellátott autókat szabad eladni. Ezzel bajban is voltak a gyártók (bár már több, mint két éve tudni lehetett, hogy be fogják vezetni), hiszen minden típuscsalád minden modelljét és kivitelét tesztelniük kell.
Teher alatt nő a pálma – tartja a mondás és a Porschénál jól tudják, hogy a növekedés bizony extra profitot is hozhat, így – bár valószínűleg nem kellett őket nagyon kapacitálni – úgymond engedtek a közvélemény nyomásának és gyártásba viszik a nemrégiben még csak tanulmányautóként bemutatott 911 Speedstert.
Már csak pár hónap választja el az autós világot attól, hogy a Genfi Autószalonon a kicsi japán gyártó bemutassa a formabontó, új Mazda3-ast. Ez még önmagában egy olyan hír, amely felett hajlamosak vagyunk elsiklani, pedig azon felül, hogy a teljesen új SkyActiv-Vehicle Architecture platformra (SVA) épül – amely a japán gyártó csúcstechnológiáját használja -, még igazi fricskát mutat mindazoknak, akik rövid távon az elektromos hajtásban látják az autóipar jövőjét.
A tanulmányautók küldetése mindig is az volt, hogy mutassák, merre is tart az iparág. Nélkülük megállt volna a fejlődés – mégsem mindből lett utcai autó. Sőt: sok új út zsákutcának is bizonyult – még ha nem is mindig azért, mert a konkrét koncepcióval, vagy az azzal jelölt iránnyal lett volna baj. Összeszedtük minden idők legérdekesebb tanulmányautóit. Íme a gyűjtemény!
Mostanában szinte megszokhattuk már, hogy szinte nem telik el úgy hét, hogy ne jelenjen meg egye-egy újabb szuper-sportkocsi a nagy gyártók vagy a kis manufaktúrák kínálatában. Bár a mostani trend új, mégsem példa nélküli az autóipar történetében: a ’70-es évek elején és a ’80-as évek végén is volt már egy-egy ilyen dömping a brutális erejű gépekből. Mindkettő produkált olyan autókat, amelyek mára szinte történelmi jelentőségre tettek szert, vagy kis túlzással legendássá váltak. De szép számmal akadtak olyanok is, amelyek a nagyratörő tervek ellenére saját dugájukba dőlve múltak ki. Íme egy kis összeállítás ezekből!
Éppen ezen a napon mutaktozott be egy évvel ezelőtt a patinás kis brit manufaktúra, a Bristol legújabb modellje, a Bullet.
Harminc évvel ezelőtt, éppen ezen a napon mutatták be a szaksajtónak a Ferrari mára legendássá vált szuper-sportkocsiját, az F40-est.
Az elektromos autók nagyobb arányú terjedésének oka piackutatások szerint nem a relatíve drága vételáruk, sokkal inkább az, hogy korlátozott hatótávolságot képesek csak megtenni és hosszas töltést igényelnek. Hacsak nem töltik őket menet közben… Márpedig erre is lesz lehetőség hamarosan.
Éppen 25 évvel ezelőtt dobta piacra a Jaguar a cég talán eddigi legdögösebb modelljét, az XJ220-ast. Még mai szemmel is dögös a gép, és emlékeztet azokra az „állandó kapcsolatban maradni”-korszak előtti időkre, amikor a vezetőnek még a bestia szelídítésével kellett foglalkoznia az úton…