Bár nem is olyan régen még a kombizás egyik legjelentősebb képviselője volt a Volvo, most úgy tűnik, hogy szakít a hagyományokkal a kínai kézen lévő svéd gyártó. A márka vezérigazgatója jelentette be, hogy az SUV paletta építésébe nem férnek bele a hagyományos puttonyos járgányok.
Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója az AutoExpressnek adott interjújában megerősítette, hogy a kombik iránti érdeklődés a vállalat szemében végleg megcsappant. „Új modellek piacra dobása drága dolog” – magyarázta. „Sokkal költséghatékonyabb, ha ugyanazt a platformot és karosszériaformátumot használjuk, így nagyobb volumenben tudunk értékesíteni.” A Volvo stratégiája érthető: a vállalat inkább az egyre növekvő SUV-piacon szeretne megerősödni, ezért a jövőben az olyan specifikus változatokra helyezi a hangsúlyt, mint a Black Edition és a Cross Country kivitelek.
Rowan tovább erősítette az irányváltás tényét, és világossá tette, hogy a piac egyértelműen az SUV-k felé fordult. Ez persze senkit sem ér meglepetésként, aki követi az autóipari trendeket, de mégis meghökkentő látni, hogy egy olyan márka, amely évtizedeken át a kombik egyik legnagyobb neve volt, ilyen könnyen lemond róluk.
Különösen érdekes, hogy ez a kijelentés nem sokkal azután hangzott el, hogy Robert Deane, a Volvo UK kereskedelmi igazgatója beismerte, hogy hiba volt a V60 és V90 gyártásának leállítása 2023-ban. „Amikor egy vásárlónak azt mondod, hogy nem kínálunk kombit, akkor egyszerűen elmegy, és megveszi valaki másét” – mondta Deane. Van benne valami, hiszen a BMW és az Audi továbbra is vonzó kombikat kínál, ami lehet az egyik oka annak, hogy a Volvo most nem akar harcba szállni ezért a piacért.
Rowan kifejtette, hogy a Volvo tudatosan szűkíti a fókuszt. „Nagyon átgondoltan választjuk ki, hogy mely területeken akarunk játszani” – mondta. „A mi erősségünk az SUV modellekben van: magas üléspozíció, kiemelkedő biztonság, és úgy gondoljuk, hogy ezen a területen meg tudjuk védeni a pozíciónkat a versenytársakkal szemben. Ez sokkal egyszerűbb, mintha túl sok különböző modellel próbálnánk érvényesülni.”
Üzleti szempontból is érthető ez a lépés. A Volvo már 2025-re is öt új modellt tervez, köztük a nemrég bemutatott ES90-et és az új, teljesen elektromos EX60-at.