Az elektromos Fiat 500-as egy új üzemmóddal gazdagodott a szoftveres frissítésnek köszönhetően. Ez az 50 kilométeres hátralévő hatótáv esetén magától aktiválódó energiatakarékos üzem, mely segít elkerülni, hogy a legközelebbi töltő előtt álljon meg alattunk a kocsi.
A mobiltelefonok világában már régóta ismert jelenség, hogy az akkumulátor feszültségének vészes csökkenése esetén a szerkezet elkezd veszteni a hatékonyságából és letilt néhány funkciót, hogy ezzel is időt nyerjen arra, hogy a legközelebbi töltési lehetőségig a fontosabb dolgok használhatók maradjanak. Mostantól ugyan ezen elv szerint működnek a Fiat 500 modellek is a gyártó legújabb szoftveres frissítésének köszönhetően.
Az új energiatakarékos üzemmód lényege, hogy ha a kocsi úgy érzékeli, hogy már csak kevesebb mint 50 kilométeres hatótáv maradt hátra, akkor automatikusan aktiválódik az energiatakarékos eljárás. Ez azt jelenti, hogy a végsebesség 80 kilométeres óránkénti tempónál lesz maximalizálva, az egypedálos vezetés (nagyobb a rekuperálás mértéke) kerül előtérbe, a hűtés-fűtés pedig minden szinten leáll, ezzel is csökkentve az energiafelhasználást.
Fontos, hogy az vészüzemmód bármikor felülírható a gázpedál határozott lenyomásával, vagy az üzemmód kapcsoló elforgatásával, így nem kényszer az energiával spórolás, csupán egy lehetőség, hogy több esélye maradjon a tulajdonosnak eljutni a legközelebbi töltési lehetőségig, ahol megfelelő gyorstöltővel akár 35 perc alatt visszanyerhető a 320 kilométeres hatótáv 80 százaléka.