A Renault leleplezte a legújabb zászlóshajóját, mely a kupé-SUV szegmens képviselőjeként lép piacra még idén. A Rafale kizárólag hibrid hajtással lesz elérhető.
Volt idő, amikor az autógyártók a kínálatuk csúcsára méretes szedánokat helyeztek el. A Renault is ezek közé tartozott, hiszen nemrég még a Talisman tanyázott a paletta legtetején. Változnak azonban a vásárlói szokások, a francia prémium-szedán is hamar elbukott, így érthető, hogy a franciák is gőzerővel inkább az SUV piacot támadják az újdonságokkal. Nincs ezen mit szépíteni, ezeket a járgányokat lehet jelenleg szép számban haszonnal eladni.
Ennek értelmében nem is szabad meglepődni, hogy az új Renault zászlóshajó egy kupé-SUV lett, mely az Austral és az új Espace műszaki alapjait hasznosítja. Ez a Rafale, mely megjelenését tekintve egyszerre robusztus és sportos, már amennyiben egy SUV lehet ilyen.
Mindezek mellett nem elhanyagolható tény, hogy már az alap verzióhoz is 20 colos felniket kínál a gyártó, a fényforrások elől-hátul LED-esek, belül pedig gigantikus 12,3 colos digitális műszeregységet találhatunk a 12 colos infotainment kijelző és a 9,3 colos head-up display mellett. Opciós tételként alcantara bőrözést is kérhetünk a sportülésekhez, illetve nem maradhat le a napszakhoz igazodó, a szivárvány minden színében pompázni képes hangulatvilágítás és a gombnyomásra elsötétíthető panoráma üvegtető sem.
Hajtásláncok tekintetében a Rafale a hibrid vonalat képviseli, öntöltős és konnektoros megoldásokkal egyaránt. A belépő szintet az Espace esetében is alkalmazott 1,2 literes turbós benzines erőforráson alapuló öntöltő hibrid adja ezúttal 200 lóerős rendszerteljesítménnyel. A konnektoros E-Tech 4×4 esetében már két elektromos motort párosítanak a kis benzineshez, ezzel pedig 300 lóerőre növelve az összteljesítményt.
A Rafale gyártása nyár végén veszi kezdetét a gyártó spanyol üzemében, a szalonokba pedig ősszel érkeznek majd meg az első példányok. Az árazás egyelőre nem ismert.