
A lassan már évek óta tartó autóipar alkatrészhiány egyre több gyártót sodor nehéz helyzetbe. Vannak azonban, akik bizakodók. Ilyen például az amerikai Rivian, melynek vezérigazgatója közölte, hogy semmi ok az aggodalomra.
A lassan már évek óta tartó autóipar alkatrészhiány egyre több gyártót sodor nehéz helyzetbe. Vannak azonban, akik bizakodók. Ilyen például az amerikai Rivian, melynek vezérigazgatója közölte, hogy semmi ok az aggodalomra.
Az elektromos autózás korában búcsút inthetünk a szokásos motorhangoknak. Jönnek viszont a hangmérnökök által megalkotott hangzások. A Pininfarina Battista esetében például a nyugalom megteremtése volt a cél.
A Volkswagen Multivan története az 1979-ben bemutatott T3-as szériájú Transporterig nyúlik vissza. A Multivan volt az igazi, nagycsaládos svájcibicska: soküléses, tágas, variálható belső tér. Miben tudott még többet a konkurenseinél? A gyártás kezdetétől választható volt benzinmotor is a dízel üzeműek mellé, a vízhűtéses boxerek erősek voltak és a motorzaj alig szűrődött be az utastérbe, főleg megpakolt csomagtér esetén. A kor kishaszongépjárművei közül kiemelkedő utazási komfortot nyújtott a Volkswagen Multivan. Ugorjunk az időben, a 2022-ben már sokkal több kell a Multivan ígérethez, nézzük mit tud a legújabb T7.
Lényegében a semmiből tűnt elő, pedig a gyártó egyik legfontosabb sportmodellje lehet a Gazoo Racing által továbbgondolt Corolla.
A Mercedes az EQ modellcsalád fejlesztésével erőteljesen menetel az elektromos jövő felé. Most még azonban szerencsére akad egy-két ínyencség a benzingőz szerelmeseinek is. Ilyen például a kimondottan versenypályára szánt és egészen limitált szériában készülő Mercedes‑AMG GT Track Series.
Amikor az új Giuliát bemutatta az Alfa Romeo, mindenki visszafojtott lélegzettel várta: vajon képes lesz-e a frissen elénk tett hátsókerekes autó felnőni ahhoz a legendához, amit a hatvanas évek Giuliái súlyos örökségként maguk után hagytak? Legalább mi, az újságírók fellélegeztünk akkor. Műszaki és élvezeti értelemben a Giulia a legjobb autó, amit ma gyártanak, pláne azon az áron, amennyiért mérik.
A BMW fennhatósága alá tartozó Mini biztosra akar menni az új elektromos modellekkel, ezért nem veszi félvállról a szélsőséges helyzetekre felkészülést sem. Svédországban havazódott be az új villanyos hatch.
Megannyi halogatás után végre megkezdődött a termelés a Tesla első európai gigaüzemében. A Berlin melletti gyáregység megnyitóján természetesen Elon Musk is jelen volt, sőt, még egy kis extra produkcióval is szórakoztatta a jelen lévőket.
A BMW az új 7-es szériával együtt mutatja be a teljesen elektromos változatot is, melyet nemes egyszerűséggel úgy emlegetnek, mint a világ első teljesen elektromos luxusszedánja.
Létezik még egy autó – meghúzódva a mai guruló tabletek vezetési élménytől távoli világában – amely könnyű súlyával, őszinteségével és a vezetés örömét elérhető áron kínálva életben tartja a reményt a lassan elfogyó autóbuzikban. Azokban, akik élvezik, ahogyan eljutnak A-ból B-be, vagy A-ból A-ba, vagy akár körbe-körbe.