Elektromos

Ola Källenius, a Mercedes-Benz vezérigazgatója szerint az Európai Uniónak újra kellene gondolnia a 2035-re tervezett belső égésű motoros autók betiltását. Úgy látja, a merev határidő komoly gazdasági kockázatot jelent, és a vásárlókat inkább kedvezményekkel, adóelőnyökkel vagy olcsóbb töltési lehetőségekkel kellene az elektromos autók felé terelni, nem pedig tiltásokkal.

Tovább

Egykor az elektromos mobilitás élharcosaként ünnepelték, mára azonban a Tesla egyre nehezebb helyzetbe kerül az európai piacon. A legújabb értékesítési adatok alapján több országban is markáns visszaesés látható, miközben a versenytársak – különösen a kínai márkák – lendületesen növelik jelenlétüket. A kontinensen szinte mindenhol csökkenő érdeklődés tapasztalható a Tesla modelljei iránt, de különösen éles a visszaesés olyan kulcspiacokon, mint az Egyesült Királyság és Németország, amelyek hosszú távon is meghatározó szerepet játszanak a márka regionális stratégiájában.

Tovább

A Mercedes-Benz megosztotta első hivatalos előzetesét új generációs elektromos SUV-járól, amely a jelenlegi EQC helyére érkezik, de már az új formanyelv jegyében. A premier a szeptemberi Müncheni Autószalonon esedékes, de a márka már most megvillantotta, milyen irányt vesznek jövőbeni villanyautóik – a legfeltűnőbb elem pedig kétségkívül a látványosan megvilágított hűtőmaszk.

Tovább

Aki mostanában egy új Teslát szeretne vásárolni Európában, az gyorsan észreveszi, hogy a választék igencsak megfogyatkozott. A márka két korábbi csúcsmodellje, a Model S és a Model X ugyanis egyik napról a másikra eltűnt a konfigurátorból – maradt a sokkal elérhetőbb árú Model 3 és Model Y, ezek viszik tovább a stafétát az öreg kontinensen.

Tovább

Bár az utóbbi években a Subaru főként az elektromos SUV-k fejlesztésére összpontosított, úgy tűnik, a sportos vonalról sem mondott le végleg. A korábban az egyre szigorodó európai károsanyag-kibocsátási előírások miatt száműzött BRZ neve ismét felmerült – ám most egy új, tisztán elektromos formában térhet vissza, esélyt adva a modell európai újjászületésére.

Tovább

A globális elektromos járműpiac gyors átalakulása közepette a kínai Chery Csoport kiemelkedő eredményeket ért el 2025 első félévében. Júniusban 71 582 darab új energiahajtású járművet értékesítettek, ami 59,6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az év első hat hónapjában összesen 359 380 ilyen autó talált gazdára, ami elképesztő, 98,6%-os bővülésnek felel meg. 

Tovább

Új szereplőként, de annál határozottabb célokkal érkezik a magyar piacra a kínai Leapmotor, amely az Emil Frey Csoport közreműködésével vezeti be modelljeit hazánkban. A gyártó elsősorban az elérhető árú, mégis technológiailag fejlett elektromos járművek szegmensében kíván meghatározó szereplővé válni. Ebben lesz segítségére az MBH Csoporthoz tartozó Euroleasing, amely hivatalos finanszírozó partnerként támogatja a márka magyarországi terjeszkedését.

Tovább

Az elektromos autók fejlődését ma már nem kizárólag a technológiai áttörések, hanem a különböző országok sajátos piaci és társadalmi igényei is meghatározzák. Brazília jó példa erre, ahol a magas bűnözési ráta és a gyakori autórablások miatt az utóbbi években robbanásszerűen nőtt a civil páncélozott járművek iránti kereslet. Az országban ma található a világ legnagyobb golyóálló autóflottája, és a gyártók közül olyan nagy márkák is kínálnak gyárilag páncélozott modelleket, mint a Toyota – például a Corolla és a Hilux esetében. Most pedig a kínai prémium elektromos márka, a Zeekr is megjelent egy különleges, páncélozott 001-es modellváltozattal.

Tovább

Az Opel egy új szintre emelte kompakt elektromos SUV-ját, és bemutatta a Mokka GSE-t, amely minden eddiginél sportosabb és erősebb modellként érkezik. A 278 lóerős villanymotorral felszerelt autó nemcsak a mindennapi használatra készült, hanem arra is, hogy megmutassa: egy elektromos SUV is lehet olyan jó autó, amely képes felvenni a versenyt a klasszikus hot hatch-ekkel.

Tovább