
A Xiaomi az európai fejlesztőrészlegébe toboroz szakembereket. Már több egykori BMW mérnök is a kínai gyártó fejlesztőjeként dolgozik.
A Xiaomi az európai fejlesztőrészlegébe toboroz szakembereket. Már több egykori BMW mérnök is a kínai gyártó fejlesztőjeként dolgozik.
Nagyszabású visszahívást jelentett be a Tesla a Cybertruck modelljére. Gyakorlatilag az összes eladott példányt visszarendelik a szervizekbe egy probléma miatt, amit szoftveresen nem lehet megoldani. Leszakadó panelek okoznak bonyodalmakat mostanság.
Az MG4 koránt sem számít öreg modellnek, hiszen csak két éve van a piacon. A gyártó viszont úgy gondolta, hogy a mai technológiailag felgyorsult világban nem elég egy enyhe ráncfelvarrás, inkább alapvetően újragondolták az egész koncepciót.
A BMW új generációs Neue Klasse modelljei, köztük a szeptemberben bemutatkozó iX3 elektromos SUV, négy intelligens vezérlőegységet, úgynevezett „szuperagyakat” kapnak. Ezek külön-külön felelnek a menetdinamikáért, az autonóm vezetésért, az infotainment-rendszerért, valamint az egyéb funkciókért, mint például a világítás és a klímavezérlés.
A brit Longbow új megközelítést hoz az elektromos sportautók világába, hiszen filozófiája szerint a mai autók legnagyobb problémája a túlsúly. A cég mottója, a Celeritas Levitatis („A könnyedség sebessége”), jól tükrözi céljukat: az elektromos járművek világában is radikálisan csökkenteni a tömeget, így visszahozni a valódi vezetési élményt.
A Mercedes CLA úttörő volt az elérhetőbb árú négyajtós kupék világában, és most megérkezett a harmadik generációja is, első körben tisztán elektromos hajtással. A dizájn nem szakít radikálisan az előző modellekkel, de ez már messze nem az eddig ismert CLA.
A Honda érthető módon nem szeretné elengedni a kínai vásárlókat, de érzi, hogy az egyre zsúfoltabb ázsiai piacon nem lehet akárhogy komoly eredményt elérni. Most be is mutattak egy elektromos, prémium irányba hajló, de nem drága SUV modellt, mellyel sikeresen megszólíthatják az ottani vásárlókat.
Új akkumulátorcsomagokkal és nagyobb vontatási kapacitással frissült fel a Toyota elektromos járgánya. A bZ4X futurisztikus dizájnjához a gyártó csak óvatosan nyúlt hozzá.
A Toyota és a GAC összefogásának eredménye az a bZ3X modell, melynek Kínában kimondottan kedvező áron indult el az értékesítése. Rá is haraptak a helyi vásárlók, alig egy óra alatt mintegy 10 ezer megrendelés érkezett a járgányra, ami miatt a gyártó értékesítési rendszere is összeomlott.
Európa megfizethető elektromos autópiaca egyre mozgalmasabbá válik. A Stellantis Fiat és Citroën márkái már bemutatták saját elképzeléseiket, és most először láthatjuk a Volkswagen válaszát is. Az ID. Every1 hivatalosan még csak egy koncepció, de a legtöbb részlet, amit láthatunk, 2027-ben a sorozatgyártású változatban is megjelenik.