Elektromos

Újra feltámad a GTI név a Peugeot kínálatában, ám ezúttal nem egy hagyományos benzinmotoros kisautó, hanem egy villanyhajtású sportkompakt viseli a három betűt. A Le Mans-i 24 órás versenyhétvégén bemutatott E-208 GTI új mércét állíthat a kis méretű elektromos hot hatch kategóriájában, miközben tiszteleg az 1984-es 205 GTI előtt, amely több mint négy évtizede megalapozta a Peugeot sportos hírnevét.

Tovább

A Renault ezúttal nem a hagyományos értelemben vett koncepcióautóval rukkolt elő: bemutatták a Vision 4Rescue nevű egyedi prototípust, amelyet a Renault 4 E-Tech alapjaira építettek, és amelyet kifejezetten mobil tűzoltó parancsnoki járműként terveztek meg.

Tovább

Az Opel továbbra is nagy hangsúlyt fektet az elektromobilitásra: a márka – a német gyártók közül elsőként – már minden modelljéből kínál tisztán elektromos változatot, és folytatja palettájának következetes villanyosítását. A nemrég bejelentett nagy teljesítményű GSe-modellek után most újabb fontos lépés következik: bemutatták az első tisztán elektromos, összkerékhajtású autójukat, a Grandland Electric AWD-t.

Tovább

A Skoda egy újabb történelmi modellje előtt tiszteleg: a gyártó formatervezője, Ljudmil Slavov bemutatta, hogyan képzel el egy modernkori Favoritot. A tanulmány a márka önálló korszakának egyik utolsó meghatározó típusát gondolja újra modern crossoverként.

Tovább

Noha az SUV-k népszerűsége Európában egyre nő, a Nissan még nem mondott le a kisautók szegmenséről. Ennek újabb bizonyítéka a Micra hatodik generációja, amely teljesen elektromos hajtáslánccal érkezik, és technikai alapjait a Renault 5 E-Tech-tel közösen fejlesztett CMF-BEV platform adja. A Nissan azonban saját, játékosabb dizájnt választott, amely segít megkülönböztetni a Micrát a többi villanyautótól.

Tovább

A Toyota új elektromos modellváltozattal bővíti kínálatát: a bZ4X alapjaira épülő kombi karosszériás verzió, a bZ4X Touring érkezését jelentették be, amely nemcsak nagyobb csomagtérrel, hanem erősebb hajtáslánccal is rendelkezik, mint az alapmodell. A jármű hivatalosan az áprilisi New York-i Autószalonon debütált, a piaci bevezetésére pedig 2026 tavaszán kerülhet sor Európában.

Tovább

A Volkswagen kimondottan az elektromos paletta felépítése miatt hozta létre az ID modellneveket, de a német gyártó szerint a jövőben már nincs szükség a villanyos modellek ilyen szintű elkülönítésére. 2026-tól jönnek a hagyományos elnevezéssel jelölt elektromos Volkswagenek.

Tovább