
Norvégia az elmúlt években az elektromos autózásra egyik legnyitottabb ország volt. A helyzet azóta sem változott, a legújabb adatok szerint az ott értékesített újautók 90 százaléka villanyos volt tavaly is.
Norvégia az elmúlt években az elektromos autózásra egyik legnyitottabb ország volt. A helyzet azóta sem változott, a legújabb adatok szerint az ott értékesített újautók 90 százaléka villanyos volt tavaly is.
A Stellantis nemrégiben hivatalosan is megerősítette, hogy 2025 második felétől Európában is elérhetővé válik az új generációs Dodge Charger, amely az eddigi hagyományos V8-as motoros változata helyett új, modernebb motorválasztékokkal és villanyhajtású verzióval érkezik.
A Mini néhány évvel ezelőtt bemutatta a Cooper SE Convertible koncepciót, de úgy tűnik, hogy a rajongók, akik a sorozatgyártású változatra számítottak, csalódni fognak. Bár az elektromos kabrió 2027-re volt tervezve, a projektet állítólag csendben törölték.
Az elektromos autózás terén a szakértők szerint a szilárdtest-akkumulátor alkalmazása hozza majd el a legnagyobb áttörést. Sok gyártó tett már ígéretet a bevezetésére, de eddig csak a Toyota tudta meglépni a dolgot. Igaz, ők sem a hajtásláncot látják el így energiával, hanem a Tacoma különleges hangszórójánál használták fel a technológiát.
A Suzuki az e-Vitara bemutatásával lépett be a tisztán elektromos autózás világába, nemsokára pedig a Toyota kínálatában is megtalálható lesz a szóban forgó autó Urban Cruiser néven.
A Renault egy legendás autónak állít utómodellt. Az új R5 Turbo igyekszik az előd szellemiségét feleleveníteni, de természetesen már elektromos hajtással. Szó sincs gyerekjátékról, az 500 lóerő kizárólag a hátsó tengelyen fejti ki majd a hatását.
Egyedi dizájnnal és teljesen elektromos hajtással mutatkozott be a DS N°8, a márka legújabb zászlóshajója.
Az Alpine már gőzerővel dolgozik az A110 sportkocsi következő generációján. Túl sok technikai részletet eddig nem ismertetett a gyártó, de Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója most annyit elárult, hogy az újdonság könnyebb lesz, mint a belsőégésű motorral szerelt riválisok.
A Mercedes már évtizedek óta a Vatikán egyik legnagyobb támogatója, így általában a pápa is megkapja a legújabb fejlesztéseket, természetesen némi átalakítás után. Most például egy elektromos G osztállyal bővült a szent flotta.
A Maserati a fennállása 110. évfordulóját ünnepli a GranTurismo Folgore egy speciális kiadásával. A technikához nem nyúltak hozzá, a dizájn jelzi csak, hogy egy limitált szériával van dolgunk.