
Bár az elektromos járművek körüli kezdeti izgalom némileg alábbhagyott, a gyártók azonban továbbra is törekednek a technológia tökéletesítésére.
Bár az elektromos járművek körüli kezdeti izgalom némileg alábbhagyott, a gyártók azonban továbbra is törekednek a technológia tökéletesítésére.
Nemrég még azt kommunikálta a Mercedes, hogy pár éven belül kizárólag a VAN.EA platformra épülő elektromos hajtással látják el a haszongépjárműveiket, most viszont már arról beszélnek, hogy a belső égésű motorokat támogató VAN.CA alap is a jövőjük részét képezi.
A Kia folytatja elektromos offenzíváját: a nagy EV9 és EV6 modellek, valamint a kompakt EV5 és a kisebb EV3 után most megérkezett az új Kia EV4.
Volkswagen bemutatta az európai piacra szánt belépő szintű elektromos autójának első hivatalos előzetesét, melynek ára 20 000 euró körül alakul majd. A modell piaci bevezetését 2027-re tervezik, de a koncepció verziót jövő hónapban fogják bemutatni.
A Volkswagen hamarosan bemutatja a T-Roc új generációját, de a belső égésű motorral szerelt modell mellett egy másik járgány is megjelenik majd ezzel az elnevezéssel a későbbiekben. A német gyártó megerősítette, hogy egy teljesen elektromos változat is fejlesztés alatt áll, igaz, az egy teljesen más platformon fog alapulni.
A modern elektromos járgányok, például a Teslák orra kimondottan unalmas és üres a hűtőrács hiánya miatt. De mi lenne, ha ez az üres felület személyre szabható lenne? Ezen a ponton lép színre az EVision, egy kaliforniai cég, amely izgalmasabbá tenné ezen kocsik megjelenését. A megoldásuk egy széles LED-kijelző, amelyet közvetlenül a lökhárítóra szerelnek, lehetővé téve a tulajdonosok számára, hogy grafikákat, fotókat és akár videókat is kivetítsenek rá.
A Mazda igencsak rákapcsolt az elmúlt időszakban a villanyosításra, hiszen nem sokkal az elektromos 6e leleplezése után máris egy új villanyos SUV piaci bevezetéséről beszél. A jelenlegi információk szerint ez is kínai segítséggel valósulhat majd meg, de pár év múlva már házon belül fejlesztett elektromos megoldások is feltűnhetnek a kínálatban.
Az Alpine gőzerővel dolgozik egy sor elektromos modellen, köztük az A110 sportautó tisztán elektromos utódján és az A390 crossover koncepció sorozatgyártásra érett változatán. Emellett fejlesztés alatt áll egy új 2+2 üléses túrakocsi is, amely várhatóan az A310 nevet kapja, és 2028-ban kerülhet piacra.
A Xiaomi ugyan új szereplő az autóiparban, mégis komoly fejlődést sikerült elérnie az elmúlt időszakban. Bármennyire is egyelőre csak Kínában szolgálják ki a megrendeléseket, egészen figyelemre méltó értékesítési eredményeket tudtak felmutatni. Ezt dobhatja meg még jobban a második autójuk, mely egy SUV modell és YU7 néven kerül majd a szalonokba.
Bár az Aston Martin továbbra is elkötelezett egy EV piacra dobása mellett, a projekt folyamatosan csúszik. Az első elektromos modell legkorábban 2027-ben, de akár még később is érkezhet. A vállalat addig a hibrid modellek fejlesztésére összpontosít, és ha beköszönt náluk is az elektromos korszak, az amerikai Lucid technológiáját fogják használni.