Amikor valaki egy prémium autógyártótól vásárol járművet, elvárja a csúcsminőséget és az eredeti alkatrészeket, hiszen részben ezért fizet többet. Éppen ezért volt sokkoló néhány kínai Volvo-tulajdonos számára, amikor kiderült, hogy autóikba hamis hangszórókat és más kiegészítőket szereltek.
Az ügy először egy Volvo S60 tulajdonosának jelentése nyomán vált ismertté, aki egy kínai Volvo márkakereskedéstől promóciós ajándékként kapott extra felszerelést, amikor megrendelte az új kocsiját. Amikor azonban összehasonlította saját járművét más S60 modellekkel, furcsaságokat vett észre az utastérben. A kínai Sohu hírportál szerint az autóba szerelt hangszórókon „Bowers & VVlikins” felirat szerepelt ( az eredeti márkajelzésben használt „W” helyett két „V” betűt használtak és megcseréltek két másik betűt is), ami egyértelműen jelezte, hogy az autó nem a valódi, 15 hangszórós Bowers & Wilkins audiorendszerrel volt felszerelve. Ezenkívül a kristályhatású váltókar sem rendelkezett a prémium Volvo modellekben megszokott világítási funkcióval.
Amikor a tulajdonos a problémát jelezte a márkakereskedésnek, a helyzet tovább bonyolódott. A beszámolók szerint az értékesítő nem beszélt angolul, és nem tudta megkülönböztetni a „VV” és „W” betűket, ezért a kereskedés elutasította a cserét, azzal érvelve, hogy a hangszórók továbbra is kiváló hangminőséget biztosítanak és nincs gond a feliratokkal sem.
A csalódott vásárló az esetről beszámolt a közösségi médiában, ahol gyorsan kiderült, hogy nem egyedi problémáról van szó. A dél-koreai JoongAng Ilbo értesülései szerint más kínai Volvo-tulajdonosok is találtak „Bowers & VVilkins” vagy akár „Bovvers & Wilkins” feliratú hangszórókat járműveikben. Egyelőre nem világos, hogy pontosan mely Volvo modellek érintettek, illetve hogy az összes hamisított alkatrészt ugyanaz a márkakereskedés értékesítette-e.
A közösségi médiában kialakult felháborodást követően a Volvo kínai divíziója február 12-én közleményt adott ki a Weibo platformon: „A Volvo Cars kiemelt figyelmet fordít azokra a problémákra, amelyeket néhány ügyfél a közelmúltban jelentett az új autók értékesítési folyamatával kapcsolatban. Őszintén elnézést kérünk az ügyfelek számára okozott kellemetlenségekért.
A Volvo Cars mindig a vásárlók oldalán áll, és soha nem tűri el azokat a magatartásokat, amelyek sértik a felhasználók érdekeit. Az eset után a Volvo Cars azonnali külön vizsgálatot indított. Az átláthatóság és nyitottság elveit követve alaposan kivizsgáljuk az ügy hátterét, és a jogszabályoknak megfelelően kezeljük azt, hogy biztosítsuk ügyfeleink jogainak teljes körű védelmét.”
A vállalat továbbá hangsúlyozta, hogy szigorú, teljes körű nyomon követhetőségi rendszert alkalmaz az eredeti tartozékok esetében, és minden eredeti alkatrész globálisan egységes minőségi szabványoknak felel meg. A közlemény szerint a jövőben a Volvo fokozott ellenőrzést vezet be az engedélyezett márkakereskedők felett, hogy megakadályozza a hasonló esetek előfordulását.