Határtalan luxust kínál a Mercedes új koncepciója

Bár a Vision V hivatalosan csak koncepció, sok eleme már most előrevetíti a 2026-ban érkező új V-osztály jellemzőit, köztük a Mercedes Van Electric Architecture (VAN.EA) padlólemezt, az alapvető formavilágot és a lenyűgöző utasteret.

Bár az utóbbi években a Mercedes bőven számolhatott némi negatív kritikával, főleg az elektromos EQ modellcsalád minőségével összefüggésben, az nem mondható el, hogy a németek nem igyekeznek a fényűző luxus igényeket kielégíteni. Ha pedig, arról van szó, hogy egy kisbuszból kell mozgó lakosztályt csinálni, akkor nagyon érzik a pályát a csillagosok. Ezt bizonyítja a legújabb koncepciójuk, a Vision V is.

A sofőr előtti műszerfal három digitális kijelzőből álló széles panelt kapott, de az igazi show az utastér hátsó részében kezdődik. Az utasokat egy 65 colos, padlóból kiemelkedő 4K mozivászon fogadja, amit nem kevesebb mint 42 hangszóró támogat. Hét projektor vetíti a képet, és ezek akár az oldalsó ablakokat is bevonják a 360 fokos élménybe.

Az ülések sem hétköznapiak: a hófehér nappa bőr és selyem borítású lounge fotelek teljesen vízszintesre dönthetők, tökéletesek egy gyors pihenéshez vagy akár egy kis csendes elmélkedéshez. Az utazást egy kihajtható asztal is színesíti, amely igény szerint sakktáblává alakítható.

A külső megjelenésre sem lehet panasz, ha ki szeretnénk tűnni a hétköznapi szürkeségből, de az biztos, hogy szokni kell még a Mercedes által megálmodott dizájnt. A Vision V formaterve egyszerre futurisztikus és sportos. A hátsó oldalablakok ívelt vonalvezetése kupészerű hatást kelt, az autó elejét és hátulját pedig látványos LED-fények dominálják.

Az első hűtőrács kialakítása kisportolt hasizom jelleggel bír, és nem sima krómcsíkokból, hanem LED-elemekből áll. Érkezéskor a Vision V fényjátékkal üdvözli utasait, melynek végén a Mercedes-csillag is ragyogni kezd a domború motorháztetőn. A hátsó LED-fényív több mint 450 különálló, világító lamellából áll, amelyek féklámpaként is funkcionálnak.

Bár a tanulmány hajtásláncáról egyelőre nem árult el részleteket a Mercedes, annyi biztos, hogy a VAN.EA platform 800 voltos rendszerre épül, amely lehetővé teszi a villámtöltést, támogatja az egy- és kétmotoros kiviteleket, valamint akár 500 km-es hatótávot is kínálhat.

A Vision V a Mercedes szerint nem kerül gyártásba, de egyértelműen a jövő csúcsminőségű személyszállítóit előlegezi meg. Célja, hogy a márka megmutassa: a minivan nem feltétlenül jelent kompromisszumot a luxus, a technológia vagy az élmény terén.